Warning: Attempt to read property "term_id" on int in /var/www/vhosts/tilegrafimanews.gr/staging.tilegrafimanews.gr/wp-content/themes/jnews-child/functions.php on line 185
Όσκαρ 2018: Η Μορφή του Νερού ήταν ο μεγάλος νικητής των φετινών Όσκαρ καθώς κατέκτησε τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας για τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο στην 90ή τελετή απονομής που ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 7 το πρωί (ώρα Ελλάδος) στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες.
Στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες επικράτησαν τα φαβορί καθώς το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου πήρε ο Γκάρι Όλντμαν για την ερμηνεία του ως Ουίνστον Τσόρτσιλ στην ταινία Darkest Hour ενώ η Φράνσις ΜακΝτόρτμαντ πήρε το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι.
Η ταινία Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ένα σκοτεινό και αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας: «
Όταν ήμουν παιδί στο Μεξικό, έβλεπα ταινίες του κλασικού σινεμά. Κι ο Στίβεν Σπίλμπεργκ μου είπε, αν ανέβεις απόψε στη σκηνή, να νιώσεις μέρος αυτής της κληρονομιάς και να είσαι περήφανος. Αφιερώνω το βραβείο στους νέους, που μας δείχνουν πώς γίνονται τα πράγματα, σε όλες τις χώρες. Μεγαλώνοντας στο Μεξικό, ποτέ δεν πίστευα ότι θα μου συνέβαινε αυτό — αλλά μου συνέβη. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη φαντασία για να μιλήσετε για όλα αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο σήμερα, μπορείτε να το κάνετε. Αυτή είναι μια πόρτα, κλοτσήστε την και μπείτε!», είπε στον ευχαριστήριο λόγο του ο σκηνοθέτης.
Η ταινία του μεξικανού σκηνοθέτη επικράτησε ανάμεσα στις υπόλοιπες οκτώ υποψήφιες: τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, Τρέξε! του Τζόρνταν Πιλ, Lady Bird της Γκρέτα Γκέργουιγκ, Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου του Λούκα Γκουαντανίνο, Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, Η πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ, The Post: Απαγορευμένα Μυστικά, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, και Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας ‘Αντερσον.
Μετά την περσινή γκάφα με την λάθος ανακοίνωση, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου απέδειξε ότι έχει χιούμορ, επιλέγοντας για δεύτερη χρονιά τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ να παρουσιάσουν ξανά το Βραβείο για την Καλύτερη Ταινία — αυτή τη φορά σωστά. Ανεβαίνοντας στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο ο Μεξικανός σκηνοθέτης πήρε το φάκελο με το αποτέλεσμα και τον… κοίταξε για να σιγουρευτεί ότι είναι ο ίδιος νικητής, δείχνοντας τον στη συνέχεια στο κοινό. Η Μορφή του Νερού, που είχε συνολικά 13 υποψηφιότητες, κέρδισε τέσσερα Όσκαρ, ανάμεσά τους τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας.
Α΄ Γυναικείου στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και Α’ Ανδρικού στον Γκάρι Όλντμαν
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου υποδύεται μια μητέρα που ζητά εκδίκηση από την τοπική αστυνομία της πόλης της επειδή δεν κάνει ό,τι μπορεί για να βρει τον βιαστή και δολοφόνο της κόρης της.
«Έχω κάποια πράγματα να πω. Ευχαριστώ τον Μάρτιν ΜακΝτόνα – δες τι έκανες. Είμαστε ένα μάτσο αναρχικοί, αλλά τα καταφέρνουμε καλά» είπε η ηθοποιός και κάλεσε όλες τις γυναίκες που ήταν υποψήφιες απόψε, σε κάθε κατηγορία, να σηκωθούν. «Μη μας μιλάτε μόνο απόψε στο πάρτι, καλέστε μας στα γραφεία σας να μιλήσουμε για τη δουλειά μας», συμπλήρωσε.
Πρόκειται για το δεύτερο Όσκαρ στην καριέρα της Αμερικανίδας ηθοποιού, 21 χρόνια μετά το βραβείο που είχε πάρει για το Fargo των αδελφών Κόεν. Η 61χρονη ΜακΝτόρμαντ έχει ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών για το συγκεκριμένο ρόλο.
Το βραβείο απένειμε στην ηθοποιό η Τζόντι Φόστερ και η Τζένιφερ Λόρενς στη θέση του Κέισι Άφλεκ, που πέρσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα. Ο Άφλεκ αποφάσισε να αποσυρθεί από την παρουσίαση του βραβείου καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, εξαιτίας των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση από γυναίκες που συμμετείχαν στα γυρίσματα παλαιότερων ταινιών του.
Υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν επίσης, η Σάλι Χόκινς που ερμηνεύει μία μοναχική καθαρίστρια στη Μορφή του Νερού, η Μάργκo Ρόμπι στο Εγώ, η Τόνια, για το ρόλο της διάσημης αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ, η Ιρλανδέζα Σέρσια Ρόναν που ενσαρκώνει μία καλλιτεχνικά ανήσυχη έφηβη που πασχίζει να βρει την ταυτότητά της στο Lady Bird και η Μέριλ Στριπ, η οποία με την ερμηνεία της στο The Post: Απαγορευμένα Μυστικά του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι πλέον κάτοχος αριθμού υποψηφιοτήτων – ρεκόρ: 21 συνολικά.
Ο Γκάρι Όλντμαν κέρδισε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως Γουίνστον Τσόρτσιλ στην Πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ. «Ζω χρόνια στην Αμερική κι είμαι ευγνώμων για τα δώρα που μου έδωσε. Το σπίτι μου, την οικογένειά μου, και τώρα το Όσκαρ. Οι ταινίες έδωσαν ένα όνειρο σ’ ένα αγόρι από του Σαουθάμπτον» είπε ο ηθοποιός κι ευχαρίστησε τον Τζο Ράιτ, όλους τους συνεργάτες, τον… Γουίνστον Τσόρτσιλ που όπως είπε χαρακτηριστικά ήταν καλή παρέα σ’ αυτή τη περιπέτεια, αλλά και τη μητέρα του που γίνεται 99 χρόνων σε λίγο καιρό και παρακολούθησε την τελετή από τον καναπέ της.
Πρόκειται για το πρώτο Όσκαρ που κερδίζει ο Βρετανός ηθοποιός, αφού παρά την ερμηνευτική δεινότητα και την επιτυχημένη καριέρα του, ο Όλντμαν βρέθηκε για πρώτη φορά υποψήφιος στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μόλις το 2011 για την ταινία Και ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι.
Στην Πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ ο Όλντμαν κλέβει την παράσταση χτίζοντας ένα ολοζώντανο πορτρέτο του ιστορικού πολιτικού που τοποθετείται χρονικά από τις ζυμώσεις για την ανάληψη της πρωθυπουργίας μέχρι τον αξέχαστο λόγο του από τα έδρανα της Βουλής, με τον οποίο παρέσυρε τη χώρα σε έναν πόλεμο που μέχρι πριν από μερικούς μήνες κανείς δεν επιθυμούσε.
Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι ήταν οι Ντάνιελ Ντέι Λιούις (Αόρατη Κλωστή), Ντάνιελ Καλούα (Τρέξε!) Ντένζελ Ουάσινγκτον (Roman J. Israel, Esq.) και ο 22χρονος Τιμοτέ Σαλαμέ που πρωταγωνιστεί στο λυρικό, ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου.
[irp posts=”177061″ name=”OSCARS 2018: Τα ρεκόρ και τα ξεχωριστά στοιχεία”]
Το Όσκαρ Σκηνοθεσίας
Το δεύτερο μεγαλύτερο βραβείο της βραδιάς, αυτό του Όσκαρ Σκηνοθεσίας πήγε στον Μεξικανό Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για τη «Μορφή του Νερού». Ο Ντελ Τόρο ήταν το μεγάλο φαβορί επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον χαρακτήρα της φετινής απονομής που δεν είχε μεγάλες εκπλήξεις.
«Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ’ ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγκή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», είπε ο Ντελ Τόρο παραλαμβάνοντας το βραβείο.
Σημειώνεται ότι για τη Μορφή του Νερού, ο 54χρονος δημιουργός κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας, ενώ τον τίμησε επίσης το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών. Με το βραβείο αυτό γίνεται ο τρίτος Μεξικανός από το 2014 που παίρνει στο σπίτι του το χρυσό αγαλματάκι, μετά τους Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity) και Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman, Η Επιστροφή).
Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
Η έναρξη του Τζίμι Κίμελ
Μετά την περσινή επεισοδιακή τελετή, η φετινή ήταν μάλλον «ξενέρωτη», χωρίς την μεγάλη έκπληξη ή το μεγάλο «εφέ» που θα έδινε στίγμα. Παρουσιαστής για δεύτερη συνεχή χρονιά ήταν ο Τζίμι Κίμελ, ο οποίος κατά την εναρκτήρια ομιλία του, τόνισε προς τους υποψήφιους νικητές να είναι όσο πιο σύντομοι μπορούν στους λόγους τους, δίνοντάς τους μάλιστα και… κίνητρο: Εκείνος με τον λιγότερο χρόνο στη σκηνή, πήρε δώρο ένα τζετ σκι, το οποίο -σαν σε τηλεπαιχνίδι- παρουσίαζε πίσω του η Έλεν Μίρεν… Τελικά το κέρδισε ο Μαρκ Μπρίτζες, που βραβεύτηκε με Όσκαρ Καλύτερων Κουστουμιών για την ταινία Phantom Thread.
«Είναι μεγάλη μου τιμή να βρίσκομαι ξανά ανάμεσα σε τόσες ταλαντούχες γυναίκες και τόσο ταλαντούχους άνδρες» τόνισε ο Αμερικανός παρουσιαστής, ενώ αναφερόμενος στην περσινή γκάφα όπου το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας αρχικά δόθηκε στο La la land, ενώ είχε κερδίσει το Moonlight, είπε αστειευόμενος: «Φέτος, αν ακούσετε το όνομά σας, μη σηκωθείτε αμέσως, δώστε μας λίγο χρόνο να σιγουρευτούμε…».
Ακόμη, αναφέρθηκε στον Χάρβεϊ Γουάινστιν που διαγράφηκε από την Ακαδημία («μόνο άλλο ένα μέλος της Ακαδημίας είχε την ίδια ποινή, επειδή… έδινε τα screeners του»), ενώ προέτρεψε το Χόλιγουντ να αντιμετωπίσει τη σεξουαλική παρενόχληση, ώστε «οι γυναίκες να έχουν ν’ ασχοληθούν μ’ αυτήν μόνο… σ’ όλα τα υπόλοιπα πεδία της ζωής, σ’ όλο τον υπόλοιπο κόσμο». Όπως είπε, χαριτολογώντας, «ο Όσκαρ είναι ένας πολύ σεβαστός άνδρας στο Χόλιγουντ, δείτε τον. Κρατά τα χέρια του εκεί που τα βλέπετε, δεν λέει ποτέ άσχημες κουβέντες και κυρίως δείτε το πέος του».
Όσον αφορά την «έκπληξη των διοργανωτών», πέρυσι είχαν φέρει μέσα στο Dolby Theatre ένα γκρουπ τουριστών, ενώ φέτος ο Κίμελ «εισέβαλε» σε διπλανό κινηματογράφο, όπου ανυποψίαστοι σινεφίλ παρακολουθούσαν ταινία και μαζί με τον Μαρκ Χάμιλ, τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και την Λουπίτα Νιόνγκο μοίρασαν φαγώσιμα, κάνοντας σύνδεση με το Dolby Theatre! Μετά την επίσκεψη, μάλιστα, έβγαλαν και μια selfie προσπαθώντας να μιμηθούν την ιστορική selfie της Έλεν ΝτεΤζενέρις.
Τα υπόλοιπα Όσκαρ
Το Όσκαρ για μακιγιάζ και μαλλιά κέρδισε το «Darkest Hour».
Στον Μαρκ Μπρίτζες για την «Αόρατη Κλωστή» (Phantom Thread) κατέληξε το Όσκαρ Κοστουμιών.
Το απίστευτο «Icarus» που διαπραγματεύεται το ντόπινγκ κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Το «Icarus» αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ’ όλο τον κόσμο». Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης το Abacus: Small Enough to Jail του Στιβ Τζέιμς, το Last Men in Aleppo των Φεράς Φαγιάντ και Στιν Γιοχάνεσεν, το Strong Island του Γιανς Φορντ (παραγωγή του Netflix) καθώς και το Πρόσωπα & Ιστορίες της 89χρονης Γαλλίδας κινηματογραφίστριας Ανιές Βαρντά και του καλλιτέχνη δρόμου JR.
Η «Δουνκέρκη» κέρδισε το Όσκαρ για Μοντάζ Ήχου, όπως και του Μιξάζ Ήχου.
Το Όσκαρ Σκηνικών πηγαίνει στην «Μορφή του Νερού».
Στην «Φανταστική Γυναίκα» από τη Χιλή το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας με πρωταγωνίστρια την τρανσέξουαλ Ντανιέλα Βέγκα.
Όσκαρ και για τον Κόμπε Μπράιαντ: Φυσικά για το «Dear Basketball» στην κατηγορία Animation Μικρού Μήκους.
Στο απόλυτο φαβορί «Coco» το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. H ταινία πήρε και το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού με το τραγούδι Remember Me.
Το βραβείο Οπτικών Εφέ κατέληξε στο «Blade Runner 2049».
Τρίτο Όσκαρ για τη «Δουνκέρκη», η οποία κέρδισε και αυτό του Μοντάζ.
Το «Heaven is a Traffic Jam on the 405» πήρε το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους.
Το Silent Child κέρδισε το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους. Εντύπωση μάλιστα προκάλεσε το γεγονός ότι η Ρέτσελ Σέντον που παρέλαβε το βραβείο μιλώντας, μετέφραζε παράλληλα στη νοηματική γλώσσα. Να θυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη ταινία αφορούσε σε ένα ένα κουφό παιδί.
Tο Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου πήγε στο Call me by your name του Τζέιμς Έιβορι, που γίνεται έτσι ο γηραιότερος νικητής Όσκαρ, σε ηλικία 90 ετών!
Η πρώτη έκπληξη της βραδιάς έγινε με το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, το οποίο κατέληξε στον Τζόρνταν Πιλ για το «Get Out». Στην συγκεκριμένη κατηγορία φαβορί ήταν το «Η Μορφή του Νερού» και το «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι».
Το Όσκαρ Διεύθυνσης Φωτογραφίας πήρε ο Ρότζερ Ντίκινς για το «Blade Runner 2049». Ο Ντίκινς κέρδισε το πολυπόθητο αγαλματάκι μετά από 13 υποψηφιότητες, αναφέρει το protothema.gr!