ΤΙ ΙΣΧΥΡΙΣΤΗΚΕ Ο ΑΝΥΕΘΑ ΣΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ
Τον Σεπτέμβριο θα ψηφιστούν τα νέα ειδικά μισθολόγια που αφορούν και τις Ένοπλες Δυνάμεις, υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας.
Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό “Κόκκινο” ο κ. Βίτσας υποστήριξε ότι γίνονται διαβουλεύσεις με όλα τα συναρμόδια υπουργεία και διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να μειωθούν οι σημερινές αποδοχές των στελεχών.
Πιο συγκεκριμένα, είπε:
“Τα ειδικά μισθολόγια θα ψηφιστούν το Σεπτέμβριο. Εμείς, σαν Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχουμε πει σε σχέση με το πάγωμα των μισθών για τα έτη 2017-2018, που ψηφίστηκε τον Μάιο, ότι έχουμε αντισταθμιστικά. Παράλληλα, προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με όλα τα υπουργεία για το ειδικό μισθολόγιο. Συζητάμε ιδιαίτερα με το Υπουργείο Οικονομικών, δεν είναι θέμα υπό διαπραγμάτευση αλλά είναι υπό κοινή διαχείριση. Σε κάθε περίπτωση ο μισθός που παίρνουν αυτή τη στιγμή τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων δεν πρόκειται να μειωθεί. Τον ίδιο μισθό θα παίρνουν και μετά την ψήφιση των εδικών μισθολογίων. Είναι ένα ζήτημα που αφορά όχι μόνο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αλλά και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Παιδείας και τους δικαστικούς”.
Για τις εξελίξεις στην Τουρκία:
Μας ανησυχεί το γεγονός ότι η κατάσταση στην Τουρκία δεν είναι ομαλή και μας ανησυχεί ακόμα περισσότερο ότι το ζήτημα ανθρώπων που έχουν ξεφύγει από ένα πόλεμο χρησιμοποιείται ως πολιτικό ή πολιτικάντικο επιχείρημα για άλλες επιδιώξεις. Εμείς θέλουμε να ισχύει και να εφαρμόζεται η συμφωνία ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Τουρκία. Το θέμα της βίζας έχει να κάνει με τη συνολική συμφωνία και δεν μπορεί να απομονωθεί. Η ανησυχία μας εκφράζεται και σε αυτό αλλά συγχρόνως παίρνει και τον χαρακτήρα μιας συνολικής προετοιμασίας διαχείρισης της κατάστασης. Μην ξεχνάμε ότι στην συμφωνία δεν υπάρχει – και δεν θα μπορούσε να υπάρχει – κάποια ειδική παράγραφος, η οποία να λέει ότι η Τουρκία οφείλει να φυλάσσει τα σύνορά της σε σχέση με τις προσφυγικές ροές, άρα οποιαδήποτε «απελευθέρωση» των προσφυγικών ροών ως δόρυ πίεσης και εκβιασμού είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα.
Για το κατά πόσο έχει αλλάξει η κατάσταση μετά την απόπειρα πραξικοπήματος:
Ο αριθμός των εισερχομένων έχει αυξηθεί κατά τι, που βέβαια αν το συγκρίνει κάποιος με πέρσι, δεν έχει καμία σχέση, αλλά δεν μιλάμε για αυτό το πράγμα, γιατί πέρσι τα σύνορα, ο βαλκανικός διάδρομος, ήταν ανοιχτά. Αυτό είναι ένα θέμα, γιατί σε 10 μέρες θα μπορούσαν να προστεθούν άλλοι 1.000 πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα και αυτό θα δημιουργούσε ένα καινούργιο θέμα για διαχείριση. Ο αριθμός των προσφύγων και των μεταναστών που έχουν παραμείνει στην Ελλάδα δεν είναι τρομακτικός, δηλαδή 55 προς 60 χιλιάδες άνθρωποι.
Αυτό που θα πρέπει περισσότερο να δουλέψουμε – έχει να κάνει περισσότερο με την Ευρωπαϊκή Ένωση – αφορά τη βοήθεια που υπήρχε ως υπόσχεση προς την Ελλάδα αλλά δεν έχει έρθει ολοκληρωμένα. Εννοώ τους ειδικούς για να εξεταστούν οι αιτήσεις πολιτικού ασύλου σε πρώτο και σε δεύτερο βαθμό, ώστε να μπορούν οι άνθρωποι από τα νησιά, όσοι θα πάρουν πολιτικό άσυλο να έρθουν στην ηπειρωτική Ελλάδα, είτε να μετεγκατασταθούν προς άλλες χώρες της Ευρώπης, είτε να επιστραφούν αυτοί που θεωρούνται τελείως παράτυποι στην Τουρκία. Αυτό είναι ένα από τα ζητήματα που θα έπρεπε να επιταχυνθεί.
Για τη διαχείριση του προσφυγικού το επόμενο διάστημα:
Υπάρχει ένας σχεδιασμός να βελτιώσουμε τις συνθήκες φιλοξενίας. Ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει:
Πρώτο, λιγότερα κέντρα φιλοξενίας στην ηπειρωτική Ελλάδα και περισσότερα διαμερίσματα, ώστε να μπορούν, οι άνθρωποι που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην Ελλάδα και έστω με μια πολύ μικρή ακόμα αύξηση, να ζήσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Το επόμενο διάστημα κάποια από τα κέντρα φιλοξενίας που υπάρχουν σήμερα θα ανασυγκροτηθούν, ορισμένα άλλα θα κλείσουν και κάποια καινούργια θα διαμορφωθούν με καλύτερες συνθήκες.
Δεύτερο, τα νησιά, του βορείου Αιγαίου κατά κύριο λόγο, με κάποιο τρόπο θα πρέπει ν’ ανακουφιστούν. Ο μοναδικός τρόπος για να γίνει, είναι αυτοί, που έχει εξεταστεί σε πρώτο βαθμό η αίτηση ασύλου, να μπορούν να μετακινηθούν στην ηπειρωτική Ελλάδα, όπου και να γίνει η εξέταση της αίτησης σε δεύτερο βαθμό.
Τρίτο, λαμβάνουμε υπόψη τη μείωση των τουριστικών ροών στα νησιά του βορείου Αιγαίο και προσπαθούμε, τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και εμείς σαν κυβέρνηση, να δούμε τι είδους αντισταθμίσματα θα δώσουμε την τοπική κοινωνία και στην τοπική οικονομία.