ΤΕΜΠΗ: Νέα πρόσωπα, τουλάχιστον τρία, έχουν ήδη μπει στο «κάδρο» των ποινικών ευθυνών και των ενόχων για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς οι ανακριτικές διαδικασίες «τρέχουν» στην Λάρισα ενόψει και της σύγκλησης της Ολομέλειας των Εφετών, που αναμένεται να οδηγήσει τις προσεχείς ημέρες στην αναβάθμιση των ερευνών με την ανάθεσή τους σε δύο εφέτες – ανακριτές.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινή», οι ανακριτικές Αρχές ενώπιον των οποίων σταθμάρχες της Λάρισας σε άλλες βάρδιες, εκτός από το μοιραίο βράδυ της Τρίτης, αλλά και άλλοι σιδηροδρομικοί καταθέτουν, θα προχωρήσουν πολύ σύντομα σε νέες ποινικές διώξεις, καθώς ήδη υπάρχουν επιβαρυντικά στοιχεία για συμμετοχή στην ευθύνη του σταθμάρχη και για άλλα άτομα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την απολογία του σταθμάρχη, ο οποίος αποδέχτηκε την ευθύνη του, αλλά έβαλε στο… κάδρο των ευθυνών και τον επιθεωρητή στη διεύθυνση κυκλοφορίας αλλά και συναδέλφους του σταθμάρχες, η αρμόδια ανακρίτρια έχει συγκεντρώσει επιβαρυντικό υλικό για τρία άτομα.
Στο κάδρο των ευθυνών έχουν μπει κατά πληροφορίες ο επιθεωρητής που έβαλε τον άπειρο σταθμάρχη στη βάρδια, ο σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας που όφειλε να μείνει στη θέση του έως τις 11 το βράδυ, αλλά και ο κεντρικός υπεύθυνος για τις βάρδιες στα κρίσιμα σιδηροδρομικά πόστα που είναι εκείνος ο οποίος δίνει τις γενικές κατευθύνσεις για να μπορούν να διασφαλίζονται η μετακίνηση των επιβατών και η κυκλοφορία των τρένων.
Επίσης οι ανακριτικές διαδικασίες στρέφονται ήδη στην αναζήτηση της ευθύνης που πιθανότατα είχε ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο τραγικό δυστύχημα, καθώς υπάρχουν μαρτυρίες στην ανάκριση ότι θα όφειλε να επισημάνει στον άπειρο σταθμάρχη το λάθος του και να ζητήσει διευκρινίσεις για τη λανθασμένη πορεία του τρένου».
Ακόμη μία σύγκρουση πριν από τη μοιραία στα Τέμπη φαίνεται να αποφεύχθηκε περίπου 20 λεπτά νωρίτερα.
Στο βίντεο ντοκουμέντο που παρουσιάζει το MEGA, που είναι από κάμερα ασφαλείας της αμαξοστοιχίας του προαστιακού προς Λάρισα, του τρένου δηλαδή που έφυγε πριν έρθει το μοιραίο Intercity από την Αθήνα, ακούγεται ο μηχανοδηγός του προαστιακού να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη της Λάρισας γιατί του έχει δώσει εντολή το τρένο να κάνει οπισθοπορεία.
Ώρα 22:48 28/02/2023:
Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία;
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού δεν παίρνει απάντηση και ξαναρωτάει:
Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία; Για να ενημερώσω την υπηρεσία μου.
Σημειώνεται ότι λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο που βρισκόταν ο προαστιακός, είναι το μοιραίο κλειδί 118.
Το τρένο αυτό, ο προαστιακός 2597, έχει έρθει με κατεύθυνση τη Λάρισα και φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα που ο σταθμάρχης για να το αντιμετωπίσει, έχει ζητήσει από τον μηχανοδηγό του 2597 να περιμένει. Το μοιραίο Intercity με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, ακολουθούσε.
Συνεχίζοντας να μη λαμβάνει απάντηση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ξαναρωτά:
Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον παριστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας.
Σε αυτό το σημείο, και σύμφωνα με το βίντεο ντοκουμέντο, ο 59χρονος σταθμάρχης ακούγεται να απαντά: «Φλασάρησε ένα κλειδί», που σημαίνει ότι εντόπισε πρόβλημα στο μοιραίο κλειδί.
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού τότε απαντά «καλώς, ευχαριστώ πολύ» και συνεχίζει την πορεία του. Αυτά, καταγράφηκαν λίγα λεπτά πριν από την πολύνεκρη τραγωδία.