ΕΦΚΑ – Άρχισαν τα προβλήματα
«Μαύρα» σύννεφα πάνω από το Υπουργείο Εργασίας. Όλα είναι σε εκκρεμότητα. Υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι «βαδίζουν» σε ρυθμούς «χελώνας»! «Όμηροι» του νέου Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) για άλλη μια φορά, υποψήφιοι και τωρινοί συνταξιούχοι!
«Βαφτίστηκε» χωρίς… «παπά»! «Εγκαινιάστηκε» χωρίς να είναι έτοιμος! Λειτουργεί χωρίς υπηρεσίες! Αυτός είναι ο «πραγματικός» ΕΦΚΑ. Και μπορεί να «χύθηκαν» τόνοι από μελάνι, ωστόσο ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης ουσιαστικά δεν υπάρχει, επειδή δεν μπορεί επί της ουσίας να εξυπηρετήσει κανέναν. Ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι αναγκάζονται να καταφεύγουν στις μέχρι χθες… «παραδοσιακές υπηρεσίες»(αφού το Υπουργείο Εργασίας υποσχέθηκε «σύγχρονη ηλεκτρονική διακυβέρνηση») για να καταφέρουν να βγάλουν μία άκρη. Μέχρι τώρα, η πολλά… υποσχόμενη ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ, efka.gov.gr, παρέχει μόνο πληροφορίες για τους πολίτες, σχετικά με το νέο σύστημα και όλα τα έντυπα που χρειάζεται κάποιος για να καταφέρει να συνταξιοδοτηθεί. Και τίποτα άλλο! Αν και έχουμε ξεπεράσει το deadline της 16ης Ιανουαρίου…
Να τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σε συνέντευξη Tύπου, στις 3 Ιανουαρίου του 2017 (ημέρα Τρίτη), η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας μας παρουσίασε με «δόξα και τιμή» την επίσημη έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ.
Συγκεκριμένα, μας ανακοίνωσε ότι με τον νέο φορέα θα έμπαινε «τέλος στη γραφειοκρατία και στις παθογένειες του παρελθόντος», ενώ οι ασφαλισμένοι θα «λύνουν» εφεξής συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους θέματα μέσω των νέων τεχνολογιών και των σύγχρονων μηχανογραφικών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Δηλαδή μέσω της διαδικτυακής σελίδας (efka.gov.gr) αλλά και της τηλεφωνικής γραμμής (1555). Με λίγα λόγια, ότι ο «πολύπαθος» ασφαλισμένος και συνταξιούχος που μέχρι χθες έπρεπε να ταλαιπωρείται από υπηρεσία σε υπηρεσία για να ενημερωθεί και να μπορέσει να επιλύσει όσα ζητήματα τον απασχολούν, θα έβρισκε την «γιατρειά» του! Τα πράγματα όμως τελικά δεν ήταν έτσι! Αφού το σύστημα είχε άλλη … «γνώμη».
Όπως αναφέρει το newsbomb.gr το Υπουργείο Εργασίας τότε, έβγαλε και σχετική ανακοίνωση με την οποία προσπαθούσε να μας «επιπλήξει» και να μας πει ότι λέμε ψέματα και ανακρίβειες. Συγκεκριμένα, μας τόνιζε και μας ξεκαθάριζε ότι «ο νέος φορέας μέχρι τις 16 Ιανουαρίου 2017- μέσω της διαδικτυακής του σελίδας (efka.gov.gr) και της τηλεφωνικής γραμμής (1555)-, θα παρείχε ενημέρωση και μόνο για τις λειτουργίες και τα σημεία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων όλων των Ασφαλιστικών Ταμείων, ενώ από τις 16 Ιανουαρίου και έπειτα θα λειτουργούσε και η ηλεκτρονική αίτηση συνταξιοδότησης».
Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα! 18 Ιανουαρίου και οι υποσχέσεις του Υπουργείου Εργασίας παραμένουν υποσχέσεις. Είτε θέλει να το παραδεχτεί το Υπουργείο Εργασίας, είτε όχι, τόσο η ιστοσελίδα efka.gov.gr, όσο και η τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης ασφαλισμένων(1555) υπολειτουργούν. Από τη μία, η ηλεκτρονική αίτηση συνταξιοδότησης αποτελεί «όνειρο θερινός νυκτός», αφού όπως θα δείτε και παρακάτω «πολύ σύντομα θα υποβάλλεται»… (όχι ακόμα)! Και ιδού οι αποδείξεις:
[irp posts=”104785″ name=”ΕΦΚΑ: Αίτηση στο www.efka.gov.gr για σύνταξη online- Δείτε πως”]
Με λίγα λόγια, η οποιαδήποτε απόπειρα εγγραφής ασφαλισμένων, συνταξιούχων ή εργοδοτών σε ηλεκτρονική υπηρεσία, αλλά και η απόπειρα δημιουργίας ατομικού λογαριασμού, δεν είναι εφικτή!
Αυτό είναι το έγγραφο που του εστάλη από τον ΟΓΑ
Ο καταγγέλλων κατέβαλε το ποσό που του αντιστοιχούσε στις οφειλόμενες ασφαλιστικές του εισφορές, μπήκε στο efka.gov.gr -όπως μας είπε χαρακτηριστικά- αλλά δεν μπόρεσε να κάνει καμία ενέργεια. Στη συνέχεια απευθύνθηκε στον ανταποκριτή του ΟΓΑ στον τόπο κατοικίας του, όμως ο υπάλληλος εκεί του ανέφερε ότι «θα πρέπει να περιμένει μέχρι τα τέλη του μήνα, γιατί δεν τους έχει σταλεί μία εγκύκλιος που αφορά στους μελλοντικούς συνταξιούχους, και τα χέρια του είναι δεμένα»…