ΚΙΝΑΛ: Τη διαφωνία του με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, εκφράζει με ανακοίνωση ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, σημειώνοντας ότι «αποτελεί επιστροφή στο χθες».
Όπως επισημαίνει, «δεν υπάρχει κανένα συνολικό σχέδιο για τη αναβάθμιση του σχολείου, καμιά νέα ιδέα. Μια συντηρητική πνοή διατρέχει το νομοσχέδιο. Από τον λαϊκισμό του ΣΥΡΙΖΑ οδηγούμαστε στο διοικητισμό της ΝΔ, από τη μια αδιέξοδη πολιτική στην άλλη. Η ουσία του σχολείου λείπει. Η εκπαίδευση και πολύ περισσότερο η παιδεία δεν είναι ούτε καν στα ζητούμενα».
Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί ότι το νομοσχέδιο γυρίζει την εκπαίδευση σε παλιές «περπατησιές». Ζητεί να μην κατατεθεί πριν διεξαχθεί ουσιαστικός διάλογος. Η εκπαίδευση δεν είναι διοικητικός οργανισμός. Είναι κοινωνικός και πολιτικός, μορφωτικός και παιδαγωγικός θεσμός. Θέλει σχέδιο και όραμα. Θέλει πολιτική πρόταση, που να διαποτίζεται από τις σύγχρονες αλλαγές και να δημιουργεί το αύριο», σημειώνει.
Ο Τομέας Παιδείας του ΚΙΝΑΛ τονίζει ότι «δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης – αντίθετα αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, γεγονός που επιβαρύνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και της διαπαιδαγώγησης. Η επιχειρούμενη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή διακριτών γνωστικών αντικειμένων δείχνει την πλήρη άγνοια του υπουργείου για το περιεχόμενο του τόσο σημαντικού θεσμού του νηπιαγωγείου».
Επίσης, θεωρεί αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο την εγγραφή των μαθητών στα ΕΠΑΛ με όριο ηλικίας τα 17 έτη και την αποδίδει σε ώθηση προς την ιδιωτική εκπαίδευση για κομματικούς και ιδεολογικούς λόγους.
Στην ανώτατη εκπαίδευση, το νομοσχέδιο δεν συμβάλει στη χάραξη μιας εθνικής πολιτικής για την εκπαίδευση και την έρευνα μέσω της εκπόνησης ενός «Εθνικού Οδικού Χάρτη», επισημαίνει, εκτιμά ότι οι Δέσμες, ως σύστημα πρόσβασης, προκαλούν πολλές στρεβλώσεις στο λύκειο, ενώ το Εθνικό Απολυτήριο, χαρακτηριστικό στοιχείο των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων, που το διαλαλούσε υποκριτικά η ΝΔ, όπως αναφέρει, εξαφανίστηκε.
«Ανάγκη της κοινωνίας είναι να υπερβούμε κομματικά στεγανά σε ό,τι αφορά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής και να δημιουργούμε συναινέσεις, που θα ενώνουν τους εκπαιδευτικούς, που θα έχουν θετικό αντίκτυπο στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αφού θα πρόκειται για πολιτικές μακρόπνοες με ένα συλλογικό όραμα για το τι σχολείο θέλουμε σε μια κοινωνία, σε έναν κόσμο που αλλάζουν διαρκώς», υποστηρίζει το Κίνημα Αλλαγής.