Warning: Undefined array key 1 in /var/www/vhosts/tilegrafimanews.gr/staging.tilegrafimanews.gr/wp-content/themes/jnews-child/functions.php on line 184
ΠΑΣΟΚ: Δέσμη μέτρων, ως αντιστάθμισμα στην κρίση που διέρχεται ο κλάδος του τουρισμού, κατέθεσε στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ.) …
σε συνάντηση που πραγματοποίησαν στα γραφεία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής στη Βουλή, με το Κίνημα να συμφωνεί με τη συνέχιση στήριξης των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων και τουριστικών γραφείων.
Αναλυτικά, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας ενημέρωσαν τα στελέχη του Κινήματος Αλλαγής για τη δραματική κατάσταση, στην οποία, όπως υποστήριξαν, έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις των τουριστικών λεωφορείων και των τουριστικών γραφείων, λόγω της υγειονομικής κρίσης, μετά και την οικονομική κρίση που είχε προηγηθεί. Για τούτο και η ανάγκη για ουσιαστική στήριξη είναι επιτακτική, για να μπορέσει ο κλάδος τους να επιβιώσει, όπως είπαν. Πόσο μάλλον, πρόσθεσαν, που έχουν προστεθεί οι επιπλέον συνέπειες της ενεργειακής κρίσης, αλλά και των γεωπολιτικών αναταραχών που είναι σε εξέλιξη.
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας δήλωσαν ότι «η τιμή των καυσίμων είναι απαγορευτική για τον κλάδο τους και τα τελευταία μέτρα που εξαγγέλθηκαν από την κυβέρνηση καλύπτουν μόνο το 5% του κόστους των αυξήσεών τους, γι’ αυτό και ζητούν την επιδότησή τους, όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες». Όπως επίσης ζητούν τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, τη διατήρηση των χαμηλών συντελεστών Φ.Π.Α. και τη μείωσή του στο 13% για τα τουριστικά πακέτα. Ενώ πρότειναν και σειρά άλλων μέτρων ενίσχυσης των επιχειρήσεών τους, κατ’ αναλογίαν με άλλους πληττόμενους κλάδους.
Επίσης επεσήμαναν ότι τα χρέη που έχουν προς το Δημόσιο, από φορολογικές και ασφαλιστικές εισφορές, έχουν συσσωρευθεί μαζί με τους τόκους και τις προσαυξήσεις των δύο τελευταίων ετών από προηγούμενες ρυθμίσεις που χάθηκαν και πλέον είναι αδύνατη η αποπληρωμή τους. Γι’ αυτό ζητούν νέες ρυθμίσεις 120 δόσεων με διαγραφή τόκων και προσαυξήσεων, με έναρξη αποπληρωμής το 2023.
Παράλληλα εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τον αποκλεισμό των επιχειρήσεών τους από το νέο Αναπτυξιακό Νόμο, καθώς «τα τελευταία χρόνια δεν έχουν ενταχθεί σε κανένα επενδυτικό σχέδιο και ο στόλος των τουριστικών λεωφορείων είναι ήδη γερασμένος». Αίτημά τους είναι η ένταξη του κλάδου τους σε αντίστοιχα προγράμματα, ώστε να μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους και να δημιουργηθούν σύγχρονες εγκαταστάσεις στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων. Όπως επίσης πρότειναν μέτρα στήριξης της απασχόλησης στον κλάδο και ιδιαίτερα για τους οδηγούς. Ενώ αναφέρθηκαν, τέλος, στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου των Μεταφορών και υπογράμμισαν τη «μεγάλη καθυστέρηση» εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007 περί Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του Κινήματος Αλλαγής αναγνωρίζοντας τη συμβολή του κλάδου του Τουρισμού στην πορεία της Οικονομίας μας, δεσμεύτηκαν για τη συνέχιση της στήριξης των επιχειρήσεων των τουριστικών λεωφορείων και των τουριστικών γραφείων. Με σκοπό, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, «να συνειδητοποιήσει η κυβέρνηση ότι για να συνεχίσει ο Τουρισμός να αποφέρει σημαντικά έσοδα στη χώρα, θα πρέπει να ενισχυθεί οικονομικά ο κλάδος, να υπάρξουν μέτρα στήριξης για την επιβίωσή του, προγράμματα για επενδύσεις εκσυγχρονισμού των εν λόγω επιχειρήσεων και συμμετοχή όλων στο διάλογο για τη διαμόρφωση του νέου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Τομέα των Δημόσιων και Επιβατικών μεταφορών».
Από πλευράς ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στη συνάντηση παρέστησαν ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών και βουλευτής ‘Αρτας, Χρ. Γκόκας, ο βουλευτής Ηρακλείου, Β. Κεγκέρογλου, ο γραμματέας του Τομέα Οικονομικών, Ι. Κουτσούκος, ο γραμματέας του Τομέα Μεταφορών, Κ. Κόκκορης, η αν. γραμματέας του Τομέα Τουρισμού, Ολ. Λόη και ο διευθυντής της Κ.Ο., Θ. Γλαβίνας.
Από την πλευρά της ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ. συμμετείχαν ο πρόεδρός της, Αρ. Μαρίνης, ο γ.γ., Γ. Τσοπανάς, ο διευθυντής, Σπ. Καπιτσίνας και το μέλος, Μ. Μπέρκης.