Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
Tilegrafimanews
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • //ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ//
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • //ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ//
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
Tilegrafimanews
Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα: Ανοδική τάση για την αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου

Newsroom από Newsroom
05/12/2016 13:00
σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
A A
50
SHARES
107
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Ανοδική τάση αλλά και ωριμότητα εμφανίζει η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με τον Έλληνα καταναλωτή να κάνει αισθητή την παρουσία του στον χώρο. Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας ηλεκτρονικού εμπορίου που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την συμμετοχή 1910 Ελλήνων online καταναλωτών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η αύξηση γενικά των online αγορών το 2016 επαληθεύεται από το γεγονός ότι 1/10 online αγοραστές άρχισε τις αγορές του το 2016 και από την αύξηση των μεθοδικών/ώριμων Ελλήνων online αγοραστών αφού το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών τους ψηφιακά, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν για το 2015 στο 25% και το 2014 στο 9%.

Επίσης, το 2016 συνεχίζεται η τάση αύξησης των αγορών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού 6/10 έκανε πάνω από το 80% των online αγορών του από τα τοπικά eshops ενώ πέρυσι ήταν 5/10 καταναλωτές. Αυτή η αύξηση εξηγείται λόγω των capital controls αλλά και την δυναμική λειτουργία χιλιάδων τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων σε όλες πλέον τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Βέβαια οι Έλληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών σε όλη της Ευρώπη από eshops του εξωτερικού στα επίπεδα περίπου του 30%.

Παρά το γεγονός ότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από 1/2 online καταναλωτές (συγκεκριμένα το 51% την χρησιμοποιεί συχνά από 44% που ήταν προ capital controls το 2014).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακρίβεια: Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στις αυξήσεις τιμών – Έρχονται νέες ανατιμήσεις

Η αγορά «ζεστάθηκε» – Προσδοκία του εμπορικού κόσμου ο τζίρος εφέτος να ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%. Τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικής τραπεζικής με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πληρωμή οφειλών προ το δημόσιο που γίνεται ψηφιακά πλέον συστηματικά από το 63% των online καταναλωτικών (σε σχέση με το 50% προ capital control).

Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Στην πρώτη θέση με 84% των online αγοραστών να δηλώνουν ότι αγόρασαν το πρώτο 9μηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), το 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), το 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, το 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και το 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

Γενικά όμως υπάρχει μία αύξηση 5% κατά μέσο ότι στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με την μεγαλύτερη αύξηση +10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού (έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης), +9% στην πληρωμή λογαριασμών (λόγω capital controls αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών όπως ψηφιακό πορτοφόλι), +7% στην αγοράς/ενοικίαση αυτοκινήτου, +6% στα είδη λιανεμπορίου (φέτος λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ-μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσίες πληροφόρησης/παράδοσης).

[irp posts=”86464″ name=”Αλέξης Χαρίτσης: Οι διεθνείς οίκοι προβλέπουν ανάπτυξη στην Ελλάδα το 2017″]

Οι τιμές και προσφορές παραμένουν οι κύριοι λόγοι για να πραγματοποιούν οι Έλληνες τις online αγορές, που σχετίζεται βέβαια με την οικονομική κρίση, την μείωση αξίας του συνολικού «καλαθιού» αγορών και την «εκπαίδευση» των καταναλωτών στις προσφορές από τα μεγάλα φυσικά πολυκαταστήματα/αλυσίδες. Συγκεκριμένα στους λόγους που πραγματοποιούν online αγορές αναφέρουν την εύρεση καλύτερων τιμών (73%), την άμεση σύγκριση προϊόντων (55%) και την εύρεση προσφορών (42%). Αύξηση σημειώνουν επίσης οι λόγοι που σχετίζονται με την ποικιλία προϊόντων, όπως με την εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν στα φυσικά καταστήματα (46%) και την μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (37%).

Αυτοί οι λόγοι σχετίζονται βέβαια και με το γενικό de-stocking που λαμβάνει χώρα στα μικρά φυσικά καταστήματα λόγω cash-flow προβλημάτων. Το κυνήγι προσφορών και τιμών επηρεάζει αρνητικά την εμπιστοσύνη των online καταναλωτών αφού 3/10 δηλώνουν ότι μέσα στην χρονιά αγόρασαν από ένα eshop και δεν επέστρεψαν ξανά για αγορές.

Επιβεβαιώνεται επίσης η πολυκαναλική τάση των τελευταίων δύο ετών και η δύναμη των ψηφιακών μέσων ακόμη και στις φυσικές αγορές, αφού για τους online καταναλωτές το 1/3 των συνολικών τους αγορών σε φυσικά καταστήματα το πραγματοποιούν αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Υπάρχει όμως και το αντίθετο φαινόμενο με 1/6 των συνολικών online αγορών να πραγματοποιείται αφού έγινε πρώτα επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

Η τάση με τις κάρτες πιστότητας αρχίζει και εμφανίζεται και στον ψηφιακό κόσμο με το 30% να επιλέγουν συνήθως eshops που προσφέρουν πόντους επιβράβευσης και το 26% να τους χρησιμοποιούν πολύ συχνά. Παρ όλα αυτά αυτοί οι online καταναλωτές είναι αρκετά επιφυλακτικοί (4/10 θεωρούν ότι δεν τους προσδίδουν μεγάλη αξία) έως αρνητικοί από αυτή την εμπειρία (3/10 δεν τους έχουν εξαργυρώσει ποτέ), ενώ έχουν προτάσεις για την καλυτέρευση των υπηρεσιών αυτών (6/10 επιθυμούν να εξαργυρώσουν τους πόντους σε μορφή έκπτωσης σε επόμενη αγορά ενώ 4/10 να τους εξαργυρώσουν σε συνεργαζόμενα καταστήματα).

Οι 9/10 πλέον online καταναλωτές έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Internet μέσω του κινητού τους, ενώ 8/10 μέσω του φορητού Η/Υ, 7/10 μέσω του tablet και μόνο 6/10 μέσω του σταθερού H/Y. Το κινητό πλέον εδραιώνεται ως ψηφιακό μέσο και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές για τους online καταναλωτές αφού 1/4 το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking, 1/5 για αναζήτηση προσφορών, 1/5 για χρήση mobile εφαρμογών των εταιριών (προμηθευτών ή λιανεμπόρων) και 1/6 για αναζήτησή τιμών ενώ βρίσκονται ήδη σε φυσικό κατάστημα.


Δείτε επίσης.

Ετικέτες: αγοράΕλλάδαέρευναΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΥΞΗΣΗοικονομία
Προηγούμενο Άρθρο

Ντάισελμπλουμ: Όχι στην μεγάλη ελάφρυνση χρέους για την Ελλάδα

Επόμενο Άρθρο

Τι θα πληρώσουμε μέχρι το τέλος του 2016

ΣχετικάΆρθρα

Κ. Χατζηδάκης: Και το 2024 με την ίδια δημοσιονομική πολιτική, φιλοαναπτυξιακές ρυθμίσεις και δίκαιη κοινωνική πολιτική

από TechTeam
23/01/2024 | 04:58

Τους τρεις άξονες της οικονομικής πολιτικής για το τρέχον έτος, ανέπτυξε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, σε...

Ακρίβεια: Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στις αυξήσεις τιμών – Έρχονται νέες ανατιμήσεις

από TechTeam
21/01/2024 | 21:33

Το «χρυσό» μετάλλιο κατακτά η χώρα μας, στο «αγώνισμα» της ακρίβειας. Η Ελλάδα στη λίστα με τις 25 βασικές κατηγορίες...

Eurostat: Στο 3,7% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο, στο 2,9% στην Ευρωζώνη

από TechTeam
17/01/2024 | 17:17

Στο 3,7% διαμορφώθηκε στην Ελλάδα ο ετήσιος πληθωρισμός τον Δεκέμβριο 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο...

Προβλέψεις για υπεραπόδοση της ελληνικής οικονομίας το 2024 σε σχέση με την Ευρωζώνη

από TechTeam
02/01/2024 | 11:12

Το 2024 αναμένεται να είναι μία μεταβατική χρονιά για την οικονομία της Ευρωζώνης, με τον πληθωρισμό να υποχωρεί σημαντικά και...

epa08324062 A view of EU flags next to the European Council in Brussels, Belgium, 26 March 2020. EU leaders will debate the coordination of EU efforts to tackle the Covid-19 epidemic, as well as other issues, including foreign affairs, digital policy and enlargement. EPA/STEPHANIE LECOCQ

Τριπλή ανάσα για την ελληνική οικονομία από τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες ΕΕ

από TechTeam
26/12/2023 | 11:52

Στην Ευρώπη μπορεί να καθυστερούν, ωστόσο, ακόμη και στο παρά πέντε βρίσκουν την «χρυσή τομή», κάτι που συνέβη και αυτή...

Η αγορά «ζεστάθηκε» – Προσδοκία του εμπορικού κόσμου ο τζίρος εφέτος να ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ

από TechTeam
23/12/2023 | 20:04

Η αγορά ζεσταίνεται εν μέσω Χριστουγέννων και μαζί με εκείνη και οι προσδοκίες των εμπόρων. Κορυφώνεται η αγοραστική κίνηση τις...

Load More
Επόμενο Άρθρο

Τι θα πληρώσουμε μέχρι το τέλος του 2016


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

    tilegrafima-logo

    Το ενημερωτικό site tilegrafimanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός ιστότοπος με βασικό χαρακτηριστικό του, την εγκυρότητα της είδησης και έτσι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του διαδικτυακού κοινού καθώς συνολικά το έχουν επισκεφτεί πάνω από 3 εκατομμύρια χρηστών. Η καθημερινή επισκεψιμότητα επιβραβεύει την προσπάθεια όλης της δημοσιογραφικής ομάδας μας.

    Τηλεγράφημα Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528 Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας

    ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
    • HOT NEWS
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    About Us

    Πρόσθεσε το μπάνερ μας Google+

    Όροι χρήσης

    Επικοινωνία

    Διαφημιστείτε στο tilegrafimanews.gr

    RSS feed

    ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ

    News OAED.GR ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΕΠ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΦΚΑ Ελλάδα ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ Μητσοτάκης ΝΕΑ ΟΑΕΔ ΟΠΕΚΕΠΕ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΣΥΡΙΖΑ Συντάξεις ΤΟΥΡΚΙΑ Τσίπρας επιδόματα καιρός σαν σήμερα
    • About Us
    • All categories
    • Newsletter
    • tags
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • Όλες οι ειδήσεις
    • Όροι και προϋποθέσεις για την ανάρτηση σχολίων
    • Όροι χρήσης
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    © 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch

    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
      • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
      • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
      • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • …
      • ΕΘΝΙΚΑ
      • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
      • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
      • ΒΙΝΤΕΟ
      • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
      • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
      • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
      • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
      • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
      • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
      • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
      • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
      • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
      • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
      • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
      • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
      • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
      • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
      • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
      • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
      • ΕΙΠΑΝ
      • //ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ//
      • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
      • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT

    © 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch

    Μάθε πρώτος τα νέα μας, κάνε κλικ στο Share εικονίδιο και επέλεξε Το προσθήκη στην αρχική σελίδα Έπειτα άνοιξε την εφαρμογή .