Warning: Attempt to read property "term_id" on int in /var/www/vhosts/tilegrafimanews.gr/staging.tilegrafimanews.gr/wp-content/themes/jnews-child/functions.php on line 185
Η Eurobank έβαλε ένα θέμα πολύ σημαντικό για την Ελλάδα στο τραπέζι το δημογραφικό. Ένα θέμα που καίει σίγουρα και ήρθε την κατάλληλη ώρα στην επικαιρότητα.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΤΡΙΚΑ
Η EUROBANK έκανε την αρχή ως τράπεζα με μια σειρά από πρωτοβουλίες που είναι μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικού χαρακτήρα.
Οι ομιλίες όλων των καλεσμένων της τράπεζας συγκλίνουν ότι κάτι πρέπει να αλλάξει.
Το δημογραφικό πρέπει να λυθεί σε μία περίοδο που η οικονομική κρίση “κουμπώνει” αρνητικά τους πάντες.
Όμως όπως τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος το 1981 είχαμε μείωση των γεννήσεων σε μία περίοδο που οικονομικά όλα….. “έλαμπαν” !
Μία ανάλυση σωστή αφού άλλαξαν τα πρότυπα όπως είπε.
Κάτι πρέπει σίγουρα να αλλάξει….
Οι Έλληνες υπάρχουμε σε όλο το κόσμο, οι ιδέες μας, ο πολιτισμός μας υπάρχει παντού!
Σημαντική η πρωτοβουλία της EUROBANK
Γιατί;
Έτσι απλά μια τράπεζα έβαλε το κρίσιμο και επίκαιρο ζήτημα του δημογραφικού ζητήματος, που αγγίζει τις κοινές ευαισθησίες και αγωνίες όλων των Ελλήνων γιατί έχει καίρια σημασία για τις προοπτικές της χώρας μας όπως μας ανέδειξε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank Φωκίωνας Καραβίας, μιλώντας στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με αφορμή την ανακοίνωση της νέας πρωτοβουλίας εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της τράπεζας για το Δημογραφικό.
Όπως μας είπε:
«Δεν υπάρχει τομέας, είτε αφορά τα οικονομικά είτε τα κοινωνικά μεγέθη, που να μην επηρεάζεται καθοριστικά από το μελλοντικό πληθυσμό της Ελλάδας. Μια αρνητική τάση προβάλλεται και μεγεθύνεται, προϊόντος του χρόνου, στα μακροοικονομικά μεγέθη, στην ανάπτυξη, στη δημοσιονομική σταθερότητα, στη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, αλλά και στη δυνατότητα στήριξης του κοινωνικού κράτους, την παιδεία, τη διαγενεακή αλληλεγγύη, την ποιότητα, εντέλει, του κοινωνικού μας μοντέλου.
Όλοι ξέρουμε τη γενική εικόνα. Κι όμως, κάθε φορά που αποτυπώνεται σε αριθμούς μας καταλαμβάνει το ίδιο αίσθημα έκπληξης και άγχους για το πόσο κοντά μας, χρονικά, βρίσκονται οι αρνητικές εξελίξεις, αν δεν κάνουμε κάτι. Αυτή είναι η αφετηρία της σημερινής μας συνάντησης. Η ανάγκη να κάνουμε κάτι. Και να κάνουμε κάτι ΤΩΡΑ», τόνισε ο Φωκίωνας Καραβίας.
«Η λύση του δημογραφικού δεν μπορεί παρά να έρθει και μέσα από τη στήριξη της οικογένειας. Της νέας οικογένειας, την ώρα που παίρνει τις σημαντικές της αποφάσεις για τον αριθμό των παιδιών της. Με μια σειρά ενεργειών, στόχος μας είναι πρώτα από όλα να βοηθήσουμε όσους θέλουν παιδιά, να μπορέσουν να αποκτήσουν, περιορίζοντας κατά το δυνατόν τα αντικειμενικά, υλικά εμπόδια. Πρόθεσή μας είναι να αρθούν κατά το δυνατόν οι δυσκολίες για όσους νέους θέλουν να γίνουν ή να ξαναγίνουν γονείς», ανέφερε ο κ. Καραβίας παρουσιάζοντας τους πέντε άξονες της πρωτοβουλίας
Οι άξονες της πρωτοβουλίας
Οι άξονες της πρωτοβουλίας όπως συνοπτικά τους παρουσίασε ο κ. Καραβίας είναι:
Πρώτον, ενέργειες κοινωνικής ευθύνης. Στο πλαίσιο αυτό, η Eurobank συνεργάζεται με φορείς υψηλού κύρους που αναπτύσσουν σχετική δράση. Πρώτα από όλα με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και την φιλανθρωπική της οργάνωση, την Αποστολή.
Ο κ.Καραβίας ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωση καθώς για το προσωπικό του ενδιαφέρον και τη στήριξη σε όλες τις κοινές δραστηριότητες.
Αναφέρθηκε επίσης στην Be-Live, που βοηθά ζευγάρια να γίνουν γονείς με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, και την ΜΚΟ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, που δραστηριοποιείται στον εξαιρετικά σημαντικό χώρο της ψυχολογικής στήριξης.
«Δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα παντού και από την πρώτη μέρα. Γι’ αυτό και επιλέξαμε οι δράσεις του συγκεκριμένου άξονα να αναπτυχθούν στο ξεκίνημα της κατά κύριο λόγο σε ένα γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται στα ανατολικά σύνορά μας, από τον Έβρο, τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, έως τα Δωδεκάνησα και το Καστελόριζο. Νομίζω δεν θα χρειαστεί επεξήγηση γιατί οι ανάγκες είναι μεγάλες σε όλη τη χώρα, αλλά κατεξοχήν σε αυτές τις ακριτικές περιοχές», είπε ο κ. Καραβίας.
Δεύτερον, την ίδια γεωγραφική περιοχή αφορούν συγκεκριμένες δράσεις σχετικές με τη βασική δραστηριότητα της Eurobank, δηλαδή τη συνεργασία με τους πελάτες της και την κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό η Eurobank σχεδίασε μια σειρά από τραπεζικά και ασφαλιστικά προϊόντα που ανταποκρίνονται, πρωτίστως με κοινωνική στόχευση και όχι ως επιχειρηματική προτεραιότητα ή λογική, στις ανάγκες των νέων τη στιγμή που αποφασίζουν να κάνουν παιδιά.
Τρίτον, η επιστημονική προεργασία για μια νέα πολιτική για το δημογραφικό. Για το σκοπό αυτό η Eurobank θα χρηματοδοτήσει την εκπόνηση μιας «λευκής βίβλου» για το δημογραφικό, με τη συμμετοχή κορυφαίων Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, με όλες τις ενδεδειγμένες πολιτικές, ως έναν οδικό χάρτη για την διαμόρφωση εθνικής πολιτικής.
Τέταρτον, η δημιουργία ενός δικτύου επιχειρήσεων με τις οποίες μοιραζόμαστε παρόμοιες ανησυχίες και μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών θα μπορούμε να ενισχύουμε διαρκώς το πλαίσιο στήριξης των νέων, ώστε να αποκτήσουν ή να μεγαλώσουν την οικογένειά τους.
Και, τέλος, πέμπτος άξονας, η Eurobank έχει ένα εκτεταμένο και πολύπλευρο πρόγραμμα στήριξης των δικών της εργαζομένων, των νέων υπαλλήλων της που ξεκινούν ή βρίσκονται σε φάση διεύρυνσης της οικογένειάς τους.
Γιατί αυτή η πρωτοβουλία για το δημογραφικό να έρθει από το δικό μας φορέα; Γιατί από μια τράπεζα;
Στο ερώτημα αυτό απάντησε ο κ. Καραβίας επισημαίνοντας ότι μεγάλοι οργανισμοί, με εύρος δραστηριοτήτων, ισχυρό αποτύπωμα και καθολική παρουσία στη χώρα, έχουν αυξημένη κοινωνική ευθύνη. Ευθύνη που αφορά ασφαλώς το κατεξοχήν αντικείμενο των εργασιών μας, τη δουλειά μας, αλλά αφορά εξίσου και τα μεγάλα προβλήματα του τόπου.
«Βλέπουμε το μέλλον της Τράπεζάς μας άμεσα συνδεδεμένο με την πρόοδο της χώρας και την ευημερία της κοινωνίας. Δεν υπάρχουν ακμάζουσες τράπεζες σε χώρες με συρρικνούμενη εσωτερική αγορά, με κοινωνικά αδιέξοδα, χωρίς προσδοκία για το μέλλον. Κι αν έστω για βραχύ διάστημα μπορούν να επιβιώσουν χρηματοπιστωτικοί φορείς σε τέτοιο περιβάλλον, εμάς αυτή η προοπτική δεν μας ενδιαφέρει και δεν μας αφορά. Κάτι παραπάνω: θεωρούμε ευθύνη και υποχρέωσή μας να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να την αποτρέψουμε. Δεν έχουμε, βέβαια, ψευδαισθήσεις. Θα ήταν αλαζονικό να πιστέψουμε ότι θα μπορούσαμε μόνοι, ή με μια πρωτοβουλία μας, να αντιστρέψουμε κοινωνικές δυναμικές δεκαετιών και να λύσουμε το δημογραφικό.
Αλλά πιστεύουμε ότι θα ήταν αντίστοιχο σφάλμα να μην κάνουμε απολύτως τίποτα. Η προσδοκία μας είναι απλή και ο στόχος μας ξεκάθαρος. Θέλουμε να συμβάλουμε στο μέτρο των δυνάμεών μας, αλλά με ΟΛΕΣ μας τις δυνάμεις, ώστε να αναδειχθεί ΣΗΜΕΡΑ η σημασία του προβλήματος. Να δημιουργηθεί ένας πόλος όπου και άλλοι φορείς, ιδιωτικοί ή δημόσιοι, θα μπορούν κατά την κρίση και την εκτίμησή τους να αντλούν στοιχεία και προτάσεις, ή να προσθέτουν κινήσεις και σχέδια, σε ένα πλαίσιο αυτοτέλειας και αυτενέργειας. Με τον τρόπο αυτό, όμως, οι δυνάμεις θα αθροίζονται και ο χρόνος θα αρχίσει να μετρά όχι στην κατεύθυνση της επιδείνωσης, αλλά της αντιστροφής των δεδομένων.
Αν με την πρωτοβουλία που σας παρουσιάζουμε σήμερα καταφέρουμε να αναδειχθεί η κρισιμότητα του δημογραφικού και να κινητοποιηθούν και άλλοι στην ίδια προοπτική, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα», είπε ο κ. Καραβίας.