Warning: Attempt to read property "term_id" on int in /var/www/vhosts/tilegrafimanews.gr/staging.tilegrafimanews.gr/wp-content/themes/jnews-child/functions.php on line 185
Την βεβαιότητά της ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι περισσότερο αισιόδοξοι για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, λόγω της μεταστροφής του κλίματος, εκφράζει σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρίνα Οφλούδη-Γιαβρόγλου, Πρόεδρος SOYA MILLS International & Πρόεδρος ICC WOMEN Ελλάς.
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αισιοδοξία της πηγάζει, μεταξύ άλλων, από το γεγονός ότι η κυβέρνηση λαμβάνει φορολογικά μέτρα που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση οδηγώντας τη χώρα σε ανάπτυξη μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα.
Στη συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κ. Οφλούδη-Γιαβρόγλου δηλώνει ικανοποιημένη για το γεγονός ότι «έχουν κινητοποιηθεί όλοι οι κρατικοί φορείς που διαχειρίζονται την ανάπτυξη της χώρας, να γίνουν επενδύσεις, ούτως ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας» και τονίζει χαρακτηριστικά «η ανάπτυξη είναι νομοτέλεια για την Ελλάδα. Πρέπει να γίνουμε φιλικοί στις επενδύσεις, δηλαδή χώρα με λιγότερους ρυθμιστικούς κανόνες, λιγότερους περιορισμούς και οικονομική ελευθερία».
Καθώς οι επιχειρήσεις καλούνται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία της χώρας, η κ. Οφλούδη-Γιαβρόγλου, ως Aντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ), εκτιμά ότι σε αυτή την κρίσιμη στιγμή «κλειδί» για την επιτυχημένη πορεία των ελληνικών επιχειρήσεων αποτελεί η εξωστρέφεια. Όπως υπογραμμίζει στη συνέντευξή της «αν και έχουν γίνει σημαντικά βήματα στο μέτωπο της μείωσης της φορολογίας, της επιστροφής του ΦΠΑ, αλλά και της γραφειοκρατίας, η ανάγκη για μεγαλύτερη στήριξη των εξωστρεφών επιχειρήσεων παραμένει επιτακτική». Παράλληλα, θεωρεί ότι «ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην αύξηση των επιλέξιμων δαπανών του ΕΣΠΑ, καθώς η απορροφητικότητα από τις ΜμΕ παραμένει χαμηλή».
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Οφλούδη-Γιαβρόγλου αναφέρεται στον ρόλο του ICC WOMEN και τους στόχους που έχει θέσει για την ενίσχυση της ελληνικής και δη της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Πεποίθησή της είναι ότι «οι γυναίκες μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην ανάπτυξη της οικονομίας». Όπως σημειώνει: «η ανάληψη ρίσκου και πρωτοβουλιών από γυναίκες διαγράφει νέες προοπτικές και συνεπώς πρέπει να αποτελούν σημαντικό στόχο τόσο της πολιτείας όσο και των επιχειρήσεων, ώστε να αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο το πολύτιμο κεφάλαιο που λέγεται ΓΥΝΑΙΚΕΣ».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της Μαρίνας Οφλούδη-Γιαβρόγλου, Προέδρου SOYA MILLS International & Προέδρου ICC WOMEN, στη δημοσιογράφο Μαρία Τσιβγέλη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
ΕΡ: Στον απόηχο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και καθώς η χώρα δείχνει τα πρώτα σημάδια ουσιαστικής ανάπτυξης πιστεύετε ότι η νέα χρονιά βρίσκει τους επιχειρηματίες περισσότερο ή λιγότερο αισιόδοξους;
ΑΠ: Είναι σαφές ότι τώρα οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι περισσότερο αισιόδοξοι, λόγω της μεταστροφής του κλίματος που παίζει μεγάλο ρόλο στην «ενθάρρυνση» της οικονομίας, με ειδήσεις ότι τα ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου σημείωσαν την καλύτερη επίδοση στην Ευρωζώνη και την απόδοση του 10ετούς τίτλου να υποχωρεί επιπλέον 5 μονάδες βάσης στο 1,10%.
Αισιοδοξούν ακόμη, γιατί ψηφίστηκαν ήδη μέτρα φορολογικής ελάφρυνσης ύψους 1,2 δισ. ευρώ στον φετινό προϋπολογισμό, ενώ η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών έως 5% σε βάθος τετραετίας έχει στόχο την τόνωση των επενδυτικών ροών.
Θα πρέπει να επισημάνουμε τις δηλώσεις της BANK of AMERICA που αναφέρει πως η αλλαγή του µείγµατος δημοσιονομικής πολιτικής µε τη σταδιακή μείωση του βάρους της φορολογίας, θα στηρίξει την ανάπτυξη τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και µμακροπρόθεσμα.
Επίσης, οι εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδας είναι ότι το 2020 το ΑΕΠ της χώρας θα κινηθεί στο 2,5%.
Πρόσφατα συμμετείχα σ’ ένα οικονομικό συνέδριο που ο τίτλος του ήταν
«Αν μπορεί να επιτευχτεί ο στόχος που έβαλε η κυβέρνηση της αύξησης του ΑΕΠ σε 4%».
Όλοι οι ομιλητές που ήταν πολύ καλοί γνώστες των οικονομικών πλην κάποιων εξαιρέσεων, είπαν ότι μπορεί να αυξηθεί το ΑΕΠ της χώρας σε 4% υπό προϋποθέσεις βέβαια.
Σ’ αυτές τις προϋποθέσεις, σημαντικό ρόλο παίζει και η συγκυρία.
Τώρα π.χ. υπάρχει το πρόβλημα του κορωναϊού που πιστεύω ότι θα πλήξει την παγκόσμια οικονομία γενικότερα και τέλος υπάρχει και το μείζον πρόβλημα των ελληνοτουρκικών που μπορεί να επηρεάσει την ελληνική οικονομία.
ΕΡ: Σε ποιούς ή σε ποιόν τομέα πρέπει να γίνουν οι μεγαλύτερες αλλαγές;
ΑΠ: Στον Αγροτικό Τομέα: Πιστεύω ότι ο πρωτογενής τομέας με νέα στρατηγική ανάπτυξης και με επίκεντρό της την καινοτομία, την ψηφιακή γεωργία, την προστασία του περιβάλλοντος, την ηλικιακή ανανέωση και συμπράξεις με πανεπιστήμια και φορείς της αγοράς είναι ικανά να συμβάλλουν δυναμικά στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του αγροτικού τομέα.
Ο Έλληνας αγρότης μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή του οικονομικού κλίματος.
Επίσης, η εκπαίδευση και κατάρτιση των αγροτών με μεθόδους ψηφιακής γεωργίας, μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση και βελτίωση της γεωργικής παραγωγής της χώρα μας.
Λόγω της ιδιότητάς μου ως Πρόεδρος της SOYA MILLS εστίασα την προσοχή μου στα αγροτικά προϊόντα.
Μελέτησα τις εξαγωγές, αλλά και τις εισαγωγές των αγροτικών προϊόντων.
Το 2019 κάναμε εξαγωγές 5,8 δισ. ευρώ στα αγροδιατροφικά προϊόντα και εισαγωγές 6,2 δισ. ευρώ.
Ο βασικότερος παράγοντας για την διαμόρφωση του ελλειμματικού ισοζυγίου των αγροτικών προϊόντων είναι οι εισαγωγές νωπών κρεάτων και γαλακτοκομικών προϊόντων για τις οποίες η Ελλάδα ξοδεύει ετησίως για εισαγωγές 1,2 δισ. ευρώ.
Αυτό το ποσοστό ελάχιστα αυξομειώνεται από χρόνο σε χρόνο.
Ευτυχώς σημαντικά έχει αυξηθεί το ισοζύγιο της Ελλάδος στα φρούτα και τα λαχανικά.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι εισάγουμε λεμόνια από την Αργεντινή και όχι μόνο, όπως επίσης εισάγουμε νωπά κρέατα δηλαδή κοτόπουλα, χοιρινά κλπ, γιατί δυστυχώς οι μονάδες της χώρας δεν έχουν αναπτυχθεί, έχουν μείνει πίσω και δεν είναι ανταγωνιστικές.
Είναι άραγε τόσο δύσκολο η χώρα μας να εκπονήσει ένα στρατηγικό σχέδιο που θα βοηθήσει τους νέους παραγωγούς που θέλουν να ασχοληθούν με την παραγωγή κρέατος;
Ένα άλλο αγροτικό προϊόν άξιο λόγου είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.
Η Ελλάδα παράγει περίπου 300.000 τόνους εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που είναι από τα πιο σημαντικά εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας.
Από αυτά εξάγουμε συνήθως το μισό σε χύμα μορφή και μόνο 30 με 40 χιλιάδες τόνοι εξάγονται σε συσκευασμένη μορφή.
Και ξέρετε τελικά που πηγαίνει αυτό το χύμα λάδι;
Το περισσότερο πηγαίνει στην Ιταλία όπου συσκευάζεται και επανεξάγεται σαν ιταλικό.
Δεν είναι κρίμα όλη την υπεραξία του ποιοτικού μας ελαιολάδου να την απολαμβάνουν άλλοι; Και γιατί αυτό; Γιατί εμείς διαχρονικά δεν κάναμε σωστό marketing στα προϊόντα μας, δεν είχαμε ποτέ σωστή και σταθερή στρατηγική.
Ας δούμε τώρα την Ολλανδία η οποία είναι μία χώρα στο μέγεθος το δικό μας και είναι κατά βάση χώρα γεωργική.
Τον τελευταίο χρόνο η Ολλανδία έκανε εξαγωγές στα αγροδιατροφικά προϊόντα καταλαμβάνοντας την 2η θέση παγκοσμίως.
Φυσικά η χώρα δεν παράγει όλα αυτά τα προϊόντα, αλλά λόγω των υψηλών logistics στο λιμάνι του Ρότερνταμ τα αποθηκεύει και τα επανεξάγει.
Άραγε δεν θα μπορούσε και η χώρα μας να κάνει το ίδιο; Να συλλέγει δηλαδή τα δικά της αγροτικά προϊόντα, των Βαλκανίων τα προϊόντα, της Βόρειας Αφρικής κλπ και να τα επανεξάγει;
ΕΡ: Ως Aντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων εκτιμάτε ότι η εξωστρέφεια αποτελεί το «κλειδί» της επιτυχίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις;
ΑΠ: Η αλήθεια είναι ότι καταγράψαμε ιστορικό ρεκόρ με αστερίσκους, όπως συνηθίζω να λέω, οι εξαγωγές της χώρας μας ήταν φέτος 33,80 δισ. ευρώ!
Στο σύνολο όπως ανακοινώσαμε πρόσφατα στον ΠΣΕ, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 1%, δηλαδή ξεπέρασαν το περυσινό ρεκόρ εξωστρέφειας. Άραγε αρκεί μόνο αυτό;
Σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ) αυξήθηκαν οι εξαγωγές, αλλά και οι εισαγωγές.
Για το 2019 οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 1,4 δισ. ευρώ ή κατά 2,6%, με την συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 55,52 δισ. ευρώ περίπου, έναντι 54,12 δισ. ευρώ κατά το 2018. Και έτσι το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας για το 2019 είναι ελλειμματικό.
Με εισαγωγές 55,5 δισ. ευρώ και εξαγωγές 33,8 δισ. ευρώ, άρα το εμπορικό έλλειμμα της χώρας διαμορφώθηκε στα 21,7 δισ. ευρώ, έναντι του 2018 που ήταν 20,6 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκε κατά 4,2%.
Ως εκ τούτου δεν υπάρχουν περιθώρια για εφησυχασμό. Η γεωπολιτική ένταση στην ανατολική μεσόγειο, η προστατευτική πολιτική που ακλουθούν οι ΗΠΑ, το BREXIT και εσχάτως η εξάπλωση του κορωναϊού, αποτελούν παράγοντες ανησυχίας για την πορεία των ελληνικών εξαγωγών τη νέα χρονιά.
Αν και έχουν γίνει σημαντικά βήματα στο μέτωπο της μείωσης της φορολογίας, της επιστροφής του ΦΠΑ, αλλά και της γραφειοκρατίας, είναι προφανές ότι η ανάγκη για μεγαλύτερη στήριξη των εξωστρεφών επιχειρήσεων παραμένει επιτακτική.
Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην αύξηση των επιλέξιμων δαπανών του ΕΣΠΑ, καθώς η απορροφητικότητα από τις ΜμΕ παραμένει χαμηλή.
Άρα το συμπέρασμα όλων των παραπάνω στοιχείων είναι να παράγει η χώρα μας περισσότερο και να μην χρειάζεται να κάνει τόσες πολλές εισαγωγές από το εξωτερικό.
ΕΡ: Οι επενδύσεις είναι η μαγική λέξη για την ανάπτυξη; Τι πρέπει να γίνει προς αυτή τη κατεύθυνση;
ΑΠ: Με χαροποιεί το γεγονός ότι έχουν κινητοποιηθεί όλοι οι κρατικοί φορείς που διαχειρίζονται την ανάπτυξη της χώρας, να γίνουν επενδύσεις, ούτως ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Η ανάπτυξη είναι νομοτέλεια για την Ελλάδα.
Η λέξη κλειδί είναι να γίνουμε φιλικοί στις επενδύσεις, δηλαδή χώρα με λιγότερους ρυθμιστικούς κανόνες, λιγότερους περιορισμούς και οικονομική ελευθερία.
Όπως οι Έλληνες επιχειρηματίες διαπρέπουν στο εξωτερικό, σε χώρες όπως η Αμερική, ο Καναδάς, η Αφρική κ.α., έτσι μπορούν να είναι και επιτυχημένοι στην χώρα τους.
Επίσης, θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης και να γίνει συνείδηση όλων των Ελλήνων κυρίως των νεότερων, ότι το να παράγεις πλούτο δεν είναι κάτι κακό, αλλά είναι προς όφελος της χώρας και του λαού της.
Παραγωγή και ανάπτυξη είναι δύο έννοιες συνυφασμένες που μαζί με συνέπεια και σκληρή προσπάθεια θα μπορέσουν την χώρα μας, που είναι μία από τις ωραιότερες στον πλανήτη, να την κάνουν μία χώρα φιλόξενη, όχι μόνο στους Έλληνες, αλλά και τους ξένους επενδυτές.
ΕΡ: Ως Πρόεδρος του ICC WOMEN πιστεύετε ότι ο Σύνδεσμος μπορεί να αποτελέσει μια ισχυρή φωνή για την ανάπτυξη της χώρας και την προσέλκυση επενδύσεων; Πως θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος;
ΑΠ: Όταν ο Πρόεδρος του ICC HELLAS Πέτρος Δούκας αποφάσισε να δημιουργήσει το ICC World Business Women Initiative στην Ελλάδα, μου πρότεινε να γίνω Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής και δεν κρύβω ότι δέχτηκα την τιμή να προΐσταμαι του ICC WOMEN.
Δέχτηκα την πρόταση γιατί πιστεύω ότι οι γυναίκες μπορούν να κάνουν την διαφορά στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Τέθηκα επικεφαλής αυτής της προσπάθειας, έχοντας πετύχει το στοίχημα στην SOYA MILLS Group και έχοντας πιστέψει ότι σε όλες τις εταιρείες και σε όλες τις επιχειρήσεις μικρές, μεσαίες και μεγάλες, οι γυναίκες μπορούν να ανανεώσουν το ηγετικό μοντέλο διαχείρισης και ηγεσίας με αποτελέσματα σε αριθμούς και ευημερία.
Το ICC λοιπόν είναι ένας παγκόσμιος επιχειρηματικός οργανισμός, ένα αντιπροσωπευτικό σώμα που εκφράζει με κύρος τις επιχειρήσεις απ’ όλους τους τομείς δραστηριοτήτων σε όλα τα μέρη του κόσμου.
Το ICC International πέρυσι γιόρτασε τα 100 χρόνια λειτουργίας του και έχει εκατοντάδες χιλιάδες μέλη που είναι επιχειρηματικοί ηγέτες.
Βασική αποστολή του ICC είναι η προώθηση του ελεύθερου Διεθνούς εμπορίου και βοηθάει τις εταιρίες ν’ αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης, πιστεύει στο ελεύθερο εμπόριο και είναι μια ισχυρή δύναμη για την ειρήνη και την ευημερία.
Όλα αυτά τα χρόνια έχει βάλει τις δομές του διεθνούς εμπορίου, δηλ. τις έννοιες CIF, FOB, EXW κλπ. Επίσης συνεργάζεται με τα Ηνωμένα Έθνη, τον ΟΟΣΑ και με άλλα διακυβερνητικά Forum όπως G8 και G20, όπου είναι και η μοναδική φωνή της παγκόσμιας επιχειρηματικής κοινότητας.
Το ICC Ελλάδος ιδρύθηκε το 1926 είναι συνδεδεμένο με 90 επιμελητήρια σ’ όλον τον πλανήτη και μπορεί να βοηθάει όλους τους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να ανοίξουν σχέσεις, αλλά και που έχουν προβλήματα να λύσουν στις χώρες αυτές.
Το ICC WOMEN Initiative έχει ως στόχο την ανάδειξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας, δημιουργικότητας, της ισότητας των δύο φύλων και των προβλημάτων που μπορεί ν’ αντιμετωπίζουν οι γυναίκες.
Τα μέλη του ΙCC WOMEN είναι εξέχουσες προσωπικότητες, πολιτικοί, επιχειρηματίες, δικηγόροι, επιστήμονες κλπ. και βέβαια εξέχουσες Ελληνίδες που ζούνε στο εξωτερικό.
Στην Ελλάδα οι γυναίκες επιχειρηματίες αποτελούν το 10% ενώ στην ευρωπαϊκή ένωση το 20% του συνόλου των επιχειρηματιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 33% της γυναικείας επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, εμπίπτει στην κατηγορία της «επιχειρηματικότητας ανάγκης».
Η κ. Σταματίνα Παντελαίου Διευθύντρια των οικονομικών μελετών της ICAP με αφορμή την έκδοση «Leading Women in Business» που έχει αντικείμενο την γυναικεία επιχειρηματικότητα και ηγεσία στην Ελλάδα, τονίζει ότι το τοπίο της γυναικείας επιχειρηματικότητας, όπως αυτό διαμορφώνεται σήμερα στη χώρα μας, σκιαγραφεί την μικρή, αλλά συνεχώς αυξανόμενη διείσδυση των γυναικών στις ανώτερες βαθμίδες της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής.
Από ένα δείγμα 34.500 επιχειρήσεων αντλήθηκαν τα εξής συμπεράσματα: για το 2017 και 2018 διαπιστώθηκε ότι οι 8.577 εταιρείες διευθύνονται από γυναίκες στελέχη και έτσι το ποσοστό διείσδυσης ανήλθε στο 24,9% που είναι σαφώς πιο αυξημένο συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.
Το βασικό χαρακτηριστικό της γυναικείας παρουσίας στο τιμόνι των επιχειρήσεων, είναι ότι αυτή εντοπίζεται κυρίως σε εταιρίες μικρότερου μεγέθους.
Αξιοσημείωτο όμως είναι το γεγονός, ότι οι εταιρείες με γυναίκες επικεφαλείς παρουσιάζουν πολύ καλύτερες επιδόσεις κερδοφορίας σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.
Οι γυναίκες εργάζονται σκληρά, δεδομένου ότι το 86% εξ αυτών απασχολούνται πέραν του καθιερωμένου ωραρίου, ενώ παράλληλα έχουν αυξημένες οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις.
Το να λέμε οι γυναίκες να αναλάβουν τα ηνία στην οικονομία είναι κάτι το επαναστατικό και ξέρετε ότι τις επαναστάσεις είναι δύσκολο να τις αποδεχθούμε και μπορώ να πω ότι υπάρχουν αρκετά εμπόδια και στην νομοθεσία για την ισότητα των ανδρών και των γυναικών στις επιχειρήσεις και στην οικονομία γενικότερα.
Στην μικρή Ελλάδα που ο πληθυσμός της γερνά, οι γυναίκες πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να δημιουργήσουν.
Όλα αυτά τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι η ανάληψη ρίσκου και πρωτοβουλιών από γυναίκες διαγράφει νέες προοπτικές και συνεπώς πρέπει να αποτελούν σημαντικό στόχο τόσο της πολιτείας όσο και των επιχειρήσεων, ώστε να αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο το πολύτιμο κεφάλαιο που λέγεται «Γυναίκες».
ΕΡ: Ποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνει το ICC WOMEN για την ανάδειξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας και της ισότητας;
ΑΠ: Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες στην Ελλάδα και προοδευτικά όπου γης υπάρχουν Ελληνίδες , έτοιμες να στηρίξουν αυτή την συστράτευση δυνάμεων για να έχουμε λόγο σε όσα διαδραματίζονται στην χώρα μας, προκειμένου στο όραμα της επόμενης μέρας, να συμπορευθούμε ισότιμα άνδρες και γυναίκες για τον κοινό στόχο που είναι η δημιουργία μιας καινούργιας σελίδας για τις νέες γενιές.
Αρχίζουμε με δραστηριοποίηση Clusters- Τομέων Εργασίας, δηλαδή σε αρκετούς κλάδους όπως η οικονομία, η επιχειρηματικότητα, οι επενδύσεις, η ενέργεια, ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η εταιρική κοινωνική ευθύνη κ.ά.
Οργανώνουμε στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum 2020 πάνελ με τίτλο «More Women, More Growth» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 Μαρτίου 2020 στους Δελφούς, στο οποίο θα λάβουν μέρος ως ομιλητές, προσωπικότητες σαν την κ. Χρυσούλα Ζαχαροπούλου που είναι Ελληνίδα Ευρωβουλευτής της Γαλλίας και δεξί χέρι του Εμμανουέλ Μακρόν, την Dolores Monserrat την πρώην Υπουργό Υγείας στην Ισπανία, την Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, τις Πρέσβειρες Σουηδίας, Charlotte Sammelin και Βρετανίας, Kate Smith.
ΕΡ: Καθώς οι Ελληνίδες γράφουν ιστορία στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι της χώρας, ποιο είναι το όραμά σας για το ICC WOMEN;
ΑΠ: Με σύνθημα μας «Περισσότερες Γυναίκες, Μεγαλύτερη Ανάπτυξη» γνωριζόμαστε και δικτυωνόμαστε σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό με πολλές αξιόλογες Ελληνίδες, οι οποίες είμαι βέβαιη ότι θα συμβάλουν καθοριστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας και τον εμπλουτισμό του δυναμικού και της απασχόλησης στην χώρα μας.
Το μυστικό είναι ένα:
«Οι γυναίκες πρέπει να είμαστε ενωμένες και να δουλεύουμε όλες μαζί..!!!»
Υπάρχει χώρος για όλες και μπορούμε να δούμε όλες μαζί τον ήλιο να λάμπει..!
Το «εγώ» πρέπει να φύγει και να έρθει το «εμείς».
Γι’ αυτό λοιπόν, θα ήθελα να καλέσω όλες να συνεργαστούμε, γιατί εμείς οι γυναίκες το αξίζουμε και μπορούμε!