ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ: Ενόψει του κλεισίματος της τρίτης αξιολόγησης, η Κυβέρνηση επανέφερε στο τραπέζι το σχέδιο ισοσκελισμού της τιμής της βενζίνης με το πετρέλαιο κίνησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η Κυβέρνηση έχει ως “άσο στο μανίκι της” αυτή την κίνηση, η οποία αναμένεται να φέρει ραγδαία αύξηση στη ρευστότητα των κρατικών ταμείων, αφού το σενάριο του κλεισίματος εξπρές, της νέας αξιολόγησης και της καταβολής υπεροδόσης των 5,7 δις απομακρύνεται, με το πρόβλημα στις καταβολές των μισθών και των συντάξεων να είναι πλέον ορατό.
Εφόσον παρθεί αυτή η απόφαση, η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης (από τα 410 το χιλιόλιτρο στα 700 €) θα αυξήσει την τελική τιμή κατά σχεδόν 0,20€ το λίτρο, και τι διαφορά απο το πετρέλαιο θέρμανσης κατα 0,50€ το λίτρο, κάτι που θα εντείνει -την επιβλαβή για το περιβάλλον και την υγεία- χρήση του θέρμανσης σε πετρελαιοκινητήρες. Σήμερα οι “παροικούντες την Ιερουσαλήμ” γνωρίσουν πολύ καλά, ότι τα περισσότερα (για παράδειγμα) αγροτικά τρακτέρ κλπ. κινούνται με το πιο οικονομικό πετρέλαιο θέρμανσης, εκμεταλευόμενοι και τις μηδενικούς ελέγχους.
[irp posts=”175794″ name=”Ανασφάλιστα ΙΧ και πρόστιμα”]
Από την άλλη -εφόσον προχωρήσει σ’ αυτό το μέτρο- η Κυβέρνηση θα επικαλεστεί το τι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε, στις οποίες η τιμές βενζίνης και πετρελαίου είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα.
Υπάρχει βέβαια και το καλό σενάριο στο κακό, δηλαδή ο ισοσκελισμός της τιμής να γίνει και με μία μικρή μείωση του φόρου κατανάλωσης στη τιμή της βενζίνης, ώστε στα πρατήρια να έρθει η τιμή και στα δύο καύσιμα, γύρω στα 1,40 με 1,45€ το λίτρο. Αλλα όλα αυτά θα αποφασιστούν ανάλογα με το πόσα θα τους λείπουν απο τα ταμεία, γράφει το newsauto.gr.