Ο αριθμός των ανθρώπων που δηλώνει κατ’ επάγγελμα μπλόγκερ (άτομα που καταγράφουν, δηλαδή, τις σκέψεις και τις εμπειρίες σε έναν δικό τους διαδικτυακό χώρο) αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Fashion blogger, food blogger, travel blogger κάνουν την παρουσία τους όλο και πιο ευδιάκριτη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναγκάζουν όλους μας να αναρωτιόμαστε: από πού βγάζουν λεφτά;
Καταρχάς, μόλις ένας μπλόγκερ αποκτήσει έναν ικανοποιητικό αριθμό αναγνωστών ή ακολούθων στα social media μπαίνει στο στόχαστρο εταιρειών που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και είναι διατεθειμένες να πληρώσουν αδρά γι αυτό.
Παρόλα αυτά, το blogging δεν αποτελεί πάντα μία κερδοφόρα επιλογή. Γι αυτό, άλλωστε, πολλοί το έχουν ως χόμπι ή ως παράλληλη δραστηριότητα. Έρευνα του 2015 κατέδειξε πως μόλις το 11% των μπλόγκερ λαμβάνει περισσότερα από 30.000 δολάρια τον χρόνο.
Ένας ακόμη τρόπος να βγάλει χρήματα κάποιος μπλόγκερ είναι μέσω της τοποθέτησης χορηγούμενου περιεχομένου στο μπλογκ ή στις σελίδες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να βγάζουν από 25 έως 1.000 δολάρια ανά χορηγούμενη ανάρτηση. Επίσης, δεν είναι λίγοι οι μπλόγκερ που βγάζουν χρήματα μέσω της παρουσίας τους σε σεμινάρια.
Για τους μπλόγκερ που έχουν πολύ μεγάλο κοινό, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο εύκολα γιατί μπορούν να λανσάρουν δικές τους σειρές προϊόντων, από βιβλία και μπλούζες μέχρι δίσκους και έργα τέχνης.
[irp posts=”145775″ name=”iPhone 8: Ερχονται σημαντικές καινοτομίες”]
Παράλληλα, οι δημοφιλείς μπλόγκερ απολαμβάνουν προνόμια όπως τα δωρεάν ταξίδια που διοργανώνουν κατά καιρούς οι εταιρείες για δημοσιογράφους και εργαζόμενους στον χώρο του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, πληρώνονται για να παραστούν σε αυτά τα ταξίδια και να μοιραστούν με το κοινό τους την εμπειρία τους. Εκτιμάται πως λαμβάνουν από 2.000-10.000 δολάρια για κάθε τέτοιο ταξίδι.
Οι μπλόγκερ μπορούν, επίσης, να βγάλουν χρήματα ακόμη και στην περίπτωση που θα παραθέσουν στο μπλογκ τους ή σε ανάρτησή τους στα social media ενεργό σύνδεσμο (λινκ) για την αγορά ενός προϊόντος. Σε αυτήν την περίπτωση μπορούν να βγάλουν από 100 έως 7.000 δολάρια τον μήνα.
Όπως φαίνεται, το δυσκολότερο κομμάτι για ένα μπλόγκερ είναι να «χτίσει» ένα κοινό που θα κάνει τις εταιρείες να τον προσέξουν. Υπολογίζεται πως χρειάζεται περίπου ένας χρόνος για να αποκτήσει ένας μπλόγκερ κοινό που θα του επιτρέψει να βγάζει ένα αξιοπρεπές εισόδημα από το blogging, γράφει το enikonomia.gr.