Warning: Attempt to read property "term_id" on int in /var/www/vhosts/tilegrafimanews.gr/staging.tilegrafimanews.gr/wp-content/themes/jnews-child/functions.php on line 185
Game of Thrones: Διαβάστε παρακάτω, μόνον εάν παρακολουθείτε το «Game of Thrones» και είδατε ήδη το 1o επεισόδιο του 8ου κύκλου – για τους υπόλοιπους, ακολουθούν γιγαντιαία SPOILERS!
«Winterfell» ο τίτλος του επεισοδίου και σκηνοθετεί ο Ντέιβιντ Νάτερ, σταθερή αξία στη σειρά, υπεύθυνος μεταξύ άλλων για μια από τις καθοριστικότερες στιγμές της, το επεισόδιο #309, «The Rains of Castamere», του Κόκκινου Γάμου.
Κι είναι, αυτό, ένα πρώτο επεισόδιο σεζόν που καταφέρνει, μέσα σε 54 περίπου λεπτά, ν’ αναπλάσει και να θυμίσει γιατί το «GoT» είναι μια συναρπαστική εμπειρία, ένα εναρκτήριο επεισόδιο καλύτερο από σχεδόν όλα τα τελευταία χρόνια, αντάξιο της αρχής της σειράς, στην οποία και δεν παύει, άμεσα ή έμμεσα, ν’ αναφέρεται.
Το «Winterfell» είναι γεμάτο ανταμώματα. Γεμάτο υπερβατικό θέαμα, το ρομάντζο που ευχόμασταν να δούμε, κυνικό χιούμορ και ελαφριά καφρίλα. Ακόμα περισσότερο, είναι ένα επεισόδιο γεμάτο τραγική ειρωνεία: εμείς, οι θεατές, ξέρουμε ανά πάσα στιγμή περισσότερα από τους ήρωες (ότι ο Τζον Σνόου είναι ένας Ταργκάριεν, ότι η Σέρσεϊ, όχι, δεν στέλνει το στρατό της για βοήθεια), με αποτέλεσμα διαρκώς να αγωνιούμε τόσο πιο πολύ από τους παίκτες της αρένας του Γουέστερος.
Το επεισόδιο δεν μας βάζει απλώς στο κλίμα, όπως, συνήθως, τα πρώτα επεισόδια των περασμένων κύκλων: δεν υπάρχει χρόνος, οι Night King περπατά γοργά και το «GoT» τελειώνει. Γι’ αυτό περνά απ’ ευθείας στη δράση, στις συναντήσεις, τις συγκρούσεις, τις αποκαλύψεις. Κι αν πολλές συζητήσεις κινούνται, με χαρακτηριστική «κομψότητα», γύρω από… αρχίδια, ο Τζον Σνόου για άλλη μια φορά έχει τις καλύτερες προθέσεις και τις λιγότερες πληροφορίες.
Πέρα κι απ’ αυτό, το επεισόδιο #801 μάς δίνει αυτό που, τελικά, θέλαμε περισσότερο να δούμε. Ηταν, αυτό, το πώς σύμμαχοι κι εχθροί θα επιχειρήσουν να κατατροπώσουν τον Night King και τη στρατιά του με τον Βισέριον επί κεφαλής; Όχι φυσικά, αυτό που όλοι περιμέναμε ήταν να καμαρώσουμε τον Τζον και την Ντάνι ως hot ζεύγος, για όσο αυτό διαρκέσει και το επεισόδιο μας το δίνει με glorious τρόπο, με μια από αυτές τις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού ανάλαφρες στιγμές της σειράς, όπου οι ήρωες είναι λίγο φανταστικά πλάσματα και λίγο άνθρωποι που περνούν καλά, στιγμές ξεχασμένες πίσω, σε μια σπηλιά όπου ο Τζον Σνόου δεν ήξερε τίποτα και τα έμαθε όλα από την Ιγκριτ. Γιατί, πάνω απ’ όλα, το «GoT» είναι ένα μαγικό παραμύθι και το πρώτο επεισόδιο της όγδοης σεζόν είναι γεμάτο διφορούμενα, μαγικά δώρα.
Να, λοιπόν, λίγο παρακάτω, τι κρατήσαμε από το επεισόδιο 801.
Back to basics Πόσο έξυπνο είναι το «GoT»; Πολύ. Γιατί γνωρίζει πως, ενώ ολόκληρη η υφήλιος περιμένει να δει το φινάλε της σειράς, εκείνο που στ’ αλήθεια νοσταλγεί είναι το excitement της αρχής. Κι έτσι, το πρώτο επεισόδιο του τελευταίου κύκλου, ξεκινά μ’ ένα καλυμμένο throw back. Στους χιονισμένους δρόμους του Γουίντερφελ, ένα αγοράκι τρέχει-τρέχει: σκαρφαλώνει σ’ ένα δέντρο για να χαζέψει αυτό που κοιτούν όλοι οι ταλαιπωρημένοι συγχωριανοί του. Δυο βασιλείς (θεσμικά μπερδεμένους, αλλά με όλη τη λάμψη και το κύρος που αρμόζει), να καταφτάνουν με τεράστια στρατιά entourage, για επίσημη επίσκεψη. Μόνο η Αρια τον παρατηρεί, γιατί η Αρια ξέρει. Αυτή ήταν το μικροσκοπικό κοριτσάκι που σ’ εκείνο, το πρώτο επεισόδιο του πρώτου κύκλου, έτρεχε με ενθουσιασμό να σκαρφαλώσει σ’ ένα κάρο για να δει δυο άλλους βασιλείς που κατέφθαναν, σ’ ένα πολύχρωμο κι όχι όπως τώρα, σχεδόν ασπρόμαυρο, ντεκόρ, τον Ρόμπερτ Μπαράθεον και τη Σέρσεϊ, τότε που όλα ξεκινούσαν. Μέσα από τα μάτια της Αρια φιλτράρουμε την επιβλητική άφιξη του Τζον και της Ντενέρις, την άπλετη αγάπη για τον Τζον, την επιφυλακτικότητα για την Ντάνι, το σκοτείνιασμα για τον Σκύλο που πρέπει να πεθάνει, το wishful χαμόγελο για τον Γκέντρι, το πρόσωπο της Αρια μεταλλάσσεται ανά κλάσματα του δευτερολέπτου κι έχουμε ήδη πάρει μπροστά, κοιτάζοντας σ’ αυτό που δεν ξεπεράσαμε, το παρελθόν.
Φυσικά το «GoT» δεν θα ήταν «GoT», αν δεν φρόντιζε ο πρώτος λόγος που θα ειπωθεί, να είναι ένα από τα κάφρικα αστεία, μεταξύ Τίριον και Βάρις, έτσι, χωρίς άλλη αιτία, παρά το αγνό κέφι. Κι αν η πρώτη εμβληματική του εικόνα δεν ήταν οι δράκοι που καλύπτουν, με τα μεγάλα τους φτερά, το Γουίντερφελ, προοίμιο σωτηρίας. Καλώς σας βρήκαμε.
Ο Μπραν είναι spoil fun Η πρώτη συνάντηση Ντάνι – Σάνσα θα μπορούσε να είναι συναρπαστική: καμουφλαρισμένη έχθρα, απροκάλυπτη κατινιά, ατάκες καταχρηστικής ευγενείας, βρε τι όμορφα που είστε εδώ, αλλά όχι, ο Μπραν δεν θα το επιτρέψει. «Δεν έχουμε χρόνο για κοριτσίστικα, το σύμπαν καταστρέφεται» και πάμε στο συμβούλιο στρατηγικής. Καημένε Μπραν, «almost a man», η παλιοζωή τα φταίει.
Ούτε η συμφωνία των Πρεσπών Φυσικά είναι η Λιάνα Μόρμοντ εκείνη που, αν ήταν λίγο μεγαλύτερη, σίγουρα θα μπορούσε και να ηγηθεί ολόκληρου του πολέμου, που βάζει τον Τζον στη θέση του και τον αναγκάζει να εξηγήσει γιατί γονάτισε μπροστά στην Ντενέρις, γιατί «πούλησε» τον Βορά, για να… προστατεύσει τον Βορά, όχι πολύ διαφορετικά από τον Νίκο Κοτζιά, αν κι ελπίζουμε ο Τζον να κρατήσει για λίγο περισσότερο τη θέση του.
Επανασύνδεση #1, Σάνσα-Τίριον Είναι γλυκόπικρη, μ’ ένα υπόστρωμα χιούμορ και αμοιβαίας εκτίμησης και μια επίστρωση ειρωνείας. Πρώην σύζυγοι, η Σάνσα και ο Τίριον επιτέλους εκφράζουν συνοπτικά όσα τους συνδέουν (η οξυδέρκειά τους, ο κοινός φόβος για τη Σέρσεϊ) κι όσα τους χωρίζουν (η πίστη στην Ντάνι κι η καχυποψία απέναντί της) σ’ ένα μίνι-μίτινγκ (σεναριακής) κορυφής όπου, για πρώτη φορά, η Σάνσα αποδεικνύεται η διορατικότερη. Τώρα έχουν κι οι δυο ρόλο συμβούλων, θα μπορούσε κάπου εκεί να παραμονεύει ο Λίτλφινγκερ, αν υπήρχε ακόμη.
Επανασύνδεση #2, Τζον-Αρια Μα θυμάστε από πότε έχουν να βρεθούν; Απ’ όταν, στο δεύτερο επεισόδιο της πρώτης σεζόν, ο Τζον χάρισε στη μικροσκοπική Αρια το σπαθάκι της, το Βελόνι. Από τότε, μια διαδρομή αγωνίας που έκανε και τους δυο να περάσουν από τη νιότη στην ωριμότητα, από τον αληθινό κόσμο σ’ αυτόν των πνευμάτων, των υπεράνθρωπων δυνάμεων. Μεταξύ τους – και μόνο μεταξύ τους – έχουν παραμείνει σ’ εκείνη την εποχή της αθωότητας, ενός ιδιόμορφου «θα σου δείξω το δικό μου αν μου δείξεις το δικό σου», τουλάχιστον ως προς τα σπαθιά τους, αγνοώντας ακριβώς πόσο αίμα έχει ποτίσει το καθένα τους. Το τι τους συνδέει, το λέει, με τον αφαιρετικό τρόπο της η Αρια: είναι οι Σταρκ που θα προστατεύσουν τ’ όνομα της οικογένειάς τους. Εστω κι αν ο ένας από τους δυο δεν είναι στ’ αλήθεια και τόσο Σταρκ…
ψιλο-Σέρσεϊ Φυσικά το πρώτο επεισόδιο του κύκλου του φινάλε δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει τη Σέρσεϊ, αυτό όμως είναι το μόνο στοιχείο της πλοκής και των ηρώων που έρχεται μάλλον καταχρηστικά – περιμένουμε πολύ καλύτερες σκηνές της Σέρσεϊ προσεχώς. Εδώ, λοιπόν, συναντάμε την ξανθιά βασίλισσα με το ποτήρι κρασί στο χέρι, με τον Κάιμπερν εξ αριστερών και τον Βουνό εκ δεξιών, να δίνεται εύκολα στον Γιούρον (από τον οποίο έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη της Golden Company και του λοχαγού Στρίκλαντ που, επειδή είναι ξανθός, ψηλός κι ωραίος και ο Μαρκ Ρίσμαν του «Man in the High Castle», υποθέτουμε ότι θα βλέπουμε συχνά στο μέλλον), ενώ την ίδια στιγμή μοιάζει να ξεχνά πως οι κυοφορούσες καλό είναι να μην πίνουν σαν κρασοκανάτες.
What is dead may never die Στο χάρτη των συμμάχων, καθώς ο Θίον σώζει τη Γιάρα από το καράβι του Γιούρον (που εκείνη την ώρα υποτάσσεται οικειοθελώς στην εξουσία της Σέρσεϊ), σε μια κυκλική πορεία των δυο Γκρέιτζοϊ που σώζουν ο ένας τον άλλον, η Γιάρα τραβά για την πατρίδα, στοχεύοντας να τη φυλά ώστε να προσφέρει καταφύγιο στη Ντενέρις αν τη χρειαστεί (ρούμπος για την Ντάνι) κι ο Θίον ετοιμάζεται να επιστρέψει στο Γουίντερφελ (θυμόμαστε την τελευταία φορά που βρέθηκε εκεί και τάχα μου έκαψε τους νεότερους Σταρκ) για μια εκ βαθέων εξιλέωση – και για να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Καλώς τα Λες κι έχουμε γυρίσει πίσω στους ροζ και στους κίτρινους φωτισμούς του πορνείου του Λίτλφινγκερ, όταν το Κινγκς Λάντινγκ γνώριζε καλύτερες μέρες και πιο ενδιαφέρουσες νύχτες κι όλες οι καυτές διπλωματικές συζητήσεις γίνονταν εν μέσω ακροβατικών περιπτύξεων. Ο Μπρον, εκπροσωπώντας τη διαχρονική αντρίλα, παινεύεται στα τρία κορίτσια που ζεσταίνουν το κρεβάτι του για το δράκο που σκότωσε αλλά η δουλειά δεν περιμένει. Πάντα μισθοφόρος στην ψυχή, ο Μπρον αναλαμβάνει να σκοτώσει τον Τίριον και τον Τζέιμι. Αλήθεια; Θα μας απογοητεύσει τόσο ο αγαπημένος μας υπασπιστής;
Nothing lasts Σαν τους τρεις Μάγους, ή σαν τις τρεις μάγισσες του Μάκβεθ μόνο πιο στιλάτοι, οι τρεις αγαπημένοι μας «ώριμοι» συμβουλάτορες, ο Βάρις, ο Κρεμμύδης και ο μην-με-λέτε-μεσήλικα Τίριον, είναι οι πρώτοι που μας υποψιάζουν για μια πιθανή εκδοχή της ιστορίας: μετά τη νίκη του πολέμου, η βασιλεία ν’ ανήκει σ’ ένα νέο, καρπερό ζευγάρι, την Ντάνι και τον Τζον. Κι αμέσως υπονομεύουν αυτή την τόσο ελκυστική ιδέα, γιατί στον κόσμο τίποτα δεν διαρκεί και στο «GoT» δεν υπάρχει happy end. Αρα, team Janny, μην χαίρεστε, διεκδικητής του Σιδερένιου Θρόνου θα είναι ένας, ή μία, αλλά όχι δύο.
How to train your dragon «Η αδερφή σου δεν με συμπαθεί, αλλά εγώ έχω και δράκους, πάμε μια βόλτα;» Αυτό είναι το ρομάντζο, αυτό είναι το παραμύθι, αυτή είναι κι η χαριτωμένη κωμωδία, με μουσική που παρηχεί παιδική περιπέτεια animation και διασκεδαστικά ηχητικά εφέ με Ωωω και Ααα του Τζον, καθώς σκαρφαλωμένος στον δράκος του και παραβγαίνοντας με την Ντάνι, παρασύρεται και μας παρασύρει σ’ ένα roller coaster με απότομες κατηφόρες από τον ουρανό στα χιονισμένα φαράγγια, ενώ το «GoT» μάς χαρίζει, επιτέλους, παραμύθι κι έρωτες. Κι έτσι ο Τζον και η Ντάνι, μακριά από το αγριεμένο πλήθος, έχουν για λίγο τη δική τους Γαλάζια Λίμνη, με τους καταρράκτες και τον Ντρόγκον και τον Ρίγκαλ μάλλον δυσαρεστημένους να παρακολουθούν. Ένα υπέροχο, σύντομο love story, μόνο που… κανείς τους δεν θυμάται ότι μόνο οι Ταργκάριεν μπορούν να ιππεύουν ένα δράκο και τι σημαίνει αυτό; Hello?
Επανασύνδεση #3, oh so awkward Δεν είναι αυτό που ο Σκύλος κι η Αρια χαιρετιούνται πιο παγωμένα κι από το παγωμένο χώμα όπου πατά ο Night King. Είναι που η Αρια και ο Γκέντρι έχουν ένα romantic moment τόσο άβολο ώστε να θέλουν κι οι δυο να κάνουν εμετό, παρότι αν άφηναν τους εαυτούς τους να ζεσταθούν από τη διπλανή χόβολη, μπορεί και να περνούσαν καλύτερα. Το little rich girl (από την πίσω πλευρά του καθρέφτη) και ο φιλότιμος σιδεράς είναι φτιαγμένοι για ρομαντική κομεντί, αν μόνο οι Μπένιοφ και Βάις επέτρεπαν στην Αρια μια μικρή ανάσα χαράς.
Η Σάνσα είναι ο νέος Τζον Σνόου Και θα μπορούσε να γίνει ιδανική Ηγεμόνας των Επτά Βασιλείων. Η Σάνσα μεγάλωσε, βλέπει καθαρά, έχει κύρος και ψυχραιμία κι εξαιρετικές βλεφαρίδες. Κι είναι εκείνη που τολμά να φέρει τον Τζον αντιμέτωπο με την ευθύνη του: «υποτάχθηκες για να σώσεις τον Βορά, ή επειδή την αγαπάς;»
Δυο αλήθειες για τον Σαμ Τάρλι Είναι αξιολάτρευτος, ευγενέστατος και τυχαίνει να κρατά στα χέρια του το μέλλον του Τζον. Ο Σαμ μαθαίνει από την Ντενέρις (και τον υγιέστατο Τζόρα Μόρμοντ δίπλα της, του οποίου τη ζωή ο Σαμ είχε σώσει), για τον θάνατο του πατέρα του και του αδελφού του, αλήθεια που δεν μπορεί να καταπιεί εύκολα. Αλλά ο πανταχού παρών Μπραν δεν θα τον αφήσει να πενθήσει με την ησυχία του. Θα τον αναγκάσει, με τη μέθοδο Τζεντάι, να πει στον Τζον την αλήθεια για τη δική του καταγωγή, το αίμα Ταργκάριεν που κυλά στις φλέβες του. Κι ο Σαμ το κάνει – βρίσκοντας, φυσικά, τον Τζον στην κρύπτη κι αποκαλύπτοντάς του αυτό που ξέρει, επειδή ο ίδιος το διάβασε κι ο Μπραν το… «έμαθε απ’ αυτά που κάνει ο Μπραν»: ότι ο Τζον είναι ο βιολογικός γιος της Λιάνα Σταρκ και του Ρέιγκαρ Ταργκάριεν, φυσικός διάδοχος του θρόνου των Επτά Βασιλείων, μπαμ! Ομολογουμένως περιμέναμε αυτή η αποκάλυψη να έρθει αργότερα στον κύκλο, αλλά όχι. Και τώρα;
Καλύτερο κι απ’ το «Se7en» Είναι το splatter του επεισοδίου, υπέροχα φρικιαστικό. Ο Τόρμουντ κι ο Μπέρικ ξανασυναντούν τον Εντ και κάτι πολύ χειρότερο: ο Night King τους έχει αφήσει για «μήνυμα» τον μικρό Αμπερ καρφιτσωμένο στον τοίχο, με πλείστα όσα κομμένα μέλη να σχηματίζουν μια σπείρα γύρω του σαν μια Θεά Κάλι βγαλμένη από εφιάλτη, ένα ειδεχθές απέθαντο παιδάκι ικανό να γκρεμίσει κάθε όνειρο σωτηρίας.
Επανασύνδεση #4, Τζέιμι-Μπραν Αυτή κι αν είναι! Ο Τζέιμι, μαυροντυμένος, καλυμμένος με κουκούλα, φτάνει στο Γουίντερφελ. Αλλά το τι σημαίνει αυτό, θα το δούμε προσεχώς. Προς το παρόν, ο πρώτος άνθρωπος που θα αντικρύσει είναι ο Μπραν (στην καρέκλα του απ’ όπου, στο κέντρο της αυλής του παλατιού, δεν χάνει στιγμή από τις εξελίξεις), το παιδάκι που, τόοοσο καιρό πριν, πέταξε κάτω απ’ το παράθυρο για να μην τον δει σε ερωτικές περιπτύξεις με την αδελφή του, Σέρσεϊ, πυροδοτώντας τη γραμμή της εκδίκησης μεταξύ Σταρκ και Λάνιστερ που οδήγησε, στην ουσία, ως εδώ, οκτώ κύκλους αργότερα. Αυτό το βλέμμα αξίζει όσο όποια μάχη, όποια σκηνή σεξ, βίας ή αγάπης έχει να μας χαρίσει ακόμα το «GoT». Γιατί αυτός είναι ο κύκλος όπου όλοι ανεξαιρέτως οι ήρωες θα έρθουν προ των ευθυνών τους.
Το «Game of Thrones» ξεκίνησε κι ως το επόμενο επεισόδιο, συγκρατήστε την απογοήτευσή σας αν κάποιος άγνωστος σας δει στο δρόμο δεν σας χαρίσει ελέφαντες.
Εν τω μεταξύ, δείτε εδώ το trailer του «Game of Thrones» #802, όπου ο θάνατος έχει πολλά πρόσωπα, ο Τζέιμι αντιμετωπίζει την οργή της Ντάνι κι υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να γίνουν πριν ξημερώσει το αύριο.
Σημείωση – μετά από επτά σεζόν, οι τίτλοι αρχής του «GoT» άλλαξαν! Μια παραλλαγή εκείνων που γνωρίσαμε κι αγαπήσαμε τα τελευταία 8-9 χρόνια, προσαρμοσμένη στο «σήμερα» της σειράς, κυριολεκτικά και σημειολογικά. Οι τίτλοι ξεκινούν από το Τείχος, το σημείο αφετηρίας των πάντων, που τώρα διακόπτεται από ένα κενό, μια τρύπα, στο μέγεθος… ενός παγωμένου Δράκου, θυμίζοντας τα τραύματα της 7ης σεζόν. Διανύουν μια διαδρομή από τον Βορά προς τον Νότο, καλυμμένη στο μεγαλύτερο μέρος της από χιόνι, γιατί ο χειμώνας έχει ήδη έρθει. Δεν περνούν πάνω από τον χάρτη, εγκαταλείπουν την bird’s eye ματιά τους από ψηλά, άλλωστε γνωρίζουμε ήδη απ’ έξω τη γεωγραφία της ιστορίας, τους τόπους που οι παλιοί τίτλοι σύστηναν και σηματοδοτούσαν: κατεβαίνουν, «προσγειώνονται» στη γη, βουτούν μέσα σε κάστρα και κρύπτες, όπως κι αυτή, η τελευταία σεζόν, θα βουτήξει στην καρδιά των ηρώων οδηγώντας προς το φινάλε. Και καταλήγουν, πού αλλού, στον Σιδερένιο Θρόνο, που όλοι εποφθαλμιούν – για να μάθουμε, επιτέλους, κατά τον Μάιο, ποιος, ή ποια, ή ποιοι, θα βολευτούν πάνω του. Οι τοποθεσίες έχουν μειωθεί, καθώς οι «παρατάξεις» έχουν συσπειρωθεί και, προσέξτε, το Last Hearth εμφανίζεται και καλύπτεται (προφητικά;) από πάγο, είναι το παλάτι του 10χρονου Νεντ Αμπερ, το φρούριο που ο Τζον θεωρούσε (στον 7ο κύκλο) ότι θα σταθεί εμπόδιο στη στρατιά του Night King για να φτάσει στο Γουίντερφελ, γράφει το flix.gr