Δυσλεξία παρατηρείται στο 10%-15% των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συχνότερα στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια, σε αναλογία τέσσερα προς ένα, ενώ διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) υπολογίζεται ότι παρουσιάζει ποσοστό από 5% έως 12% του μαθητικού πληθυσμού.
Η δυσλεξία είναι μορφή μαθησιακής δυσκολίας, κατά την οποία το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες συλλαβικής βάσης και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονάδων σε λεκτικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο.
Η ΔΕΠ-Υ,είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή, η οποία τα τελευταία χρόνια επηρεάζει την καθημερινή διδακτική πρακτική στα ελληνικά σχολεία, καθώς τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, παρουσιάζουν δυσκολίες στην προσοχή και κάποιες φορές αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερκινητικότητας και παρορμητικότητας.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στη διάρκεια του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δυσλεξίας με θέμα «Μάθηση και εκτελεστικές λειτουργίες:
Αναπτύσσοντας την προσοχή, τον προγραμματισμό και την αυτορρύθμιση», το οποίο διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Θεσσαλονίκης και Βόρειας Ελλάδας με την υποστήριξη της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.
Μεταξύ άλλων, στη διάρκεια του συνεδρίου αναφέρθηκε ότι ένα στα τρία παιδιά έχει διαταραχές στον γραπτό και τον προφορικό λόγο.
Με στόχο την παροχή βοήθειας σε μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Arcadia», το οποίο αποτελεί ένα από τα λίγα που υλοποιούνται στην Ελλάδα γι’ αυτό το σκοπό.